مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شیوه‌نامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه با کارمزد ۴ درصد و عاملیت صندوق کارآفرینی امید منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی با اشاره به اینکه اعطای تسیلات حمایتی برای حفظ و تثبیت فرصت‌های شغلی با کارمزد ۴ درصد و عاملیت صندوق کارآفرینی امید آغاز شد، گفت: میزان کل تسهیلات ویژه بحران کرونا ۲۲۴ میلیارد تومان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: فراخوان‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان‌های فراخوان اعطای تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ، هنر و رسانه در حوزه‌های فعالان امور هنری، فعالان فرهنگی، فعالان فضای مجازی و مدیران کسب و کار‌های دیجیتال و فعالان موسسات فرهنگی قرآن و عترت در سراسر کشور اعلام شده و ثبت نام اعطای تسهیلات حمایتی به فعالان حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه از ۲۳ مهر آغاز شده است.

سهرابی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه tohfeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند و فراخوان‌های عنوان شده از لینک‌های مربوطه بارگزاری شده قابل دسترسی است و این شیوه‌نامه در راستای اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد با عاملیت صندوق کارآفرینی امید به منظور ایجاد انگیزه برای کارآفرینان و با هدف تثبیت فرصت‌های شغلی و حمایت از فعالان هنری تنظیم شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس بیان داشت: متقاضیان مشمول این شیوه‌نامه شامل تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های خصوصی و تعاونی در حوزه فعالیت‌های اقتصاد هنر دارای مجوز رسمی یا فعالیت شاخص و مورد تائید حوزه‌های تخصصی ادارات‌ کل این معاونت شامل «نمایش»، «آموزش»، «موسیقی»، «تجسمی» و «مد و لباس» است.

سهرابی تاکید کرد: سامانه الکترونیکی برخط مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس www.tohfeh.farhang.gov.ir برای اجرا و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های موضوع این تفاهم‌نامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در آن، تمام اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های موضوع این شیوه‌نامه ثبت شده است و تسهیلات حمایتی به کسب کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای طبق برش استانی اختصاص داده شده است.

او گفت: همچنین چگونگی این تخصیص در شیوه‌نامه‌ها و کاربرگ‌های معاونت‌ها، سازمان سینمایی و مرکز رسانه‌های دیجیتال آمده و بر روی سامانه تحفه بارگذاری شده است و جذب بهنگام این تسهیلات امکان تجدید دریافت تسهیلاتی دیگر را فراهم می‌کند و رعایت مفاد شیوه‌نامه ابلاغی صندوق کارآفرینی امید که در پی ارسال می‌شود، ضروری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار