سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین گفت: ساخت دیسک بالانس متحرک پمپ توربو فیدپمپ با استفاده از ظرفیت داخلی در این نیروگاه انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فربد قیصری پور سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: ساخت دیسک بالانس متحرک پمپ توربو فیدپمپ با استفاده از ظرفیت داخلی و توان متخصصان بومی در این نیروگاه انجام شد.

او افزود: تامین برخی قطعات مورد نیاز واحد‌های نیروگاه به منظور حفظ پایداری واحد‌های تولید برق یکی از مهمترین دغدغه‌های ما است و با توجه به چالش‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از اعمال تحریم ها، توانستیم با اجرای مهندسی معکوس و با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود بسیاری از این قطعات را از طریق پتانسیل و امکانات داخل نیروگاه مورد ساخت یا بازسازی قرار دهیم.

قیصری پور با اشاره به رویکرد این نیروگاه به منظور گام برداشتن اساسی در عرصه خودکفایی ملی بیان داشت: بالانس هیدرولیکی یکی از روش‌های فنی به منظور خنثی کردن نیروی حرکت محوری و جلوگیری از حرکت روتور به یک سمت پوسته پمپ است که در این روش از وسیله‌ای به نام دیسک بالانس استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: دیسک‌های بالانس استفاده شده قبلی و موجود در نیروگاه دارای سختی پایینی هستند که امکان سخت کاری آن‌ها دیگر وجود ندارد و با توجه به قیمت بالا و همچنین چالش‌های متعدد تامین این تجهیز از کشور سازنده آن، توانستیم با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود و همچنین استفاده از امکانات شرکت‌های داخلی و با استفاده از متریال داخلی و رعایت استاندار‌های فنی اقدام به ساخت این تجهیز حساس کنیم.

او با اشاره به قیمت تقریبی یک هزار و ۵۰۰ دلاری نمونه خارجی و همچنین قیمت ۳۵ میلیون تومانی قیمت نمونه داخلی این دیسک بالانس، مجموع هزینه ساخت این تجهیز از قبیل؛ متریال اولیه، سخت کاری و ماشین کاری با تلاش متخصصان نیروگاه رامین را ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد.

محمودرضا بهرادمنش سرپرست کارگاه تراشکاری نیروگاه رامین گفت: پس از بررسی متریال‌های موجود در نیروگاه و مطابقت با متریال اصلی شرکت سازنده، عملیات ماشین کاری به صورت رافکاری آغاز و پس از آماده شدن به دلیل پایین بودن میزان سختی استاندارد جهت عملیات حرارتی به کارگاه خارج از نیروگاه انتقال داده شد.

او اظهار داشت: قطعه مذکور پس از تایید سختی به اندازه حداقل ۳۶ راکول جهت انجام عملیات نهایی تراش به نیروگاه انتقال یافته و با تلاش پرسنل سختکوش کارگاه ساخت داخل در مدت ۱۰ روز آماده نصب بر روی تجهیز گردید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار