به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناهید فضلی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ما در این شرایط بحران کرونا دو حق بر کودکان داریم حق «امنیت» و حق «تربیت» به خاطر حق امنیت مدارس تعطیل شده، بنابراین حق تربیت وظیفه همه از جمله آموزش و پروش، اولیا و تمامی دستاندارکاران مربوطه است.
او گفت : معلمان همواره تسهیلگر شرایط یادگیری و اولیا هم حامیان یادگیری بودهاند و هستند، حال با توجه به این شرایط با تغییر نقش والدین به صورت حمایتی، هدایتی و نظارتی راهنمایی تسهیل یادگیری هم شدهاند.
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نقش حمایتی والدین را در تبدیل خانه به محیط امن برای یادگیری توصیف کرد و افزود: والدین در ایفای نقش هدایتی خود باید با ارتباط با معلمان یادگیری دانشآموزان را هدایت کنند و در باب نظارت بر استفاده فضای مجازی فرزندان خود از این فضا نظارت جدی داشته باشند.
او مثلث یادگیری کودکان را معلم، دانشآموز و والدین دانست و افزود: نقش والدین در این ایام بسیار پررنگ شده، مدارس تعطیل است، اما آموزش تعطیل نیست معلمان از طریق شیوههای مختلف برای آموزش استفاده میکنند.
فضلی در خصوص دانشآموزان پایه اول ابتدایی، ادامه داد: مدارس از ۱۵ شهریورماه به صورت حضوری بازگشایی شد بچهها تقریبا در آن مدت با معلمان خود آشنا شدند.
او افزود: اولیا آرامش خود را حفظ کنند، فعلا در آبانماه هستیم با این دید نگاه کنیم که سال تحصیلی ۹ ماه نیست بلکه ۱۲ ماه است و برای رفع اشکالات و اختلالات یادگیری فرصت زیادی داریم.
فضلی با اشاره به تهیه بسته آموزشی با همکاری ۱۲۸ راهبر آموزشی در اداره کل آموزش و پرورش استان برای دانشآموزان ابتدایی، گفت: «قاصدک پاییزی» برای فصل پاییز، «آدم برفی زمستانی» برای فصل زمستان، «شکوفههای بهاری» برای فصل بهار و «خورشید تابستان» برای فصل تابستان بستههای آموزشی است که در یادگیری دانشآموزان بسیار موثر است.
او گفت: قاصدک پاییزی کتاب حروف الفبا و دستورزی را برای دانشآموزان کلاس اول ابتدایی برای مدیران ارسال کردهایم تا در اختیار والدین و دانشآموزان قرار دهند .
انتهای پیام/د