فرماندار بافق گفت: به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، نقاهتگاه بیماران کرونایی تا چند روز آینده در بافق راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق در جلسه ستاد کرونا این شهرستان گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، وضعیت شهرستان بحرانی است و اوضاع مناسبی نداریم.

او افزود: نظارت‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری کرونا در این شهرستان تشدید شده  و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

سید مهدی طلایی مقدم، اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد بگیر و ببند نداریم، اما به خاطر سلامتی شهروندان اجرای مصوبات ستاد کرونا الزامی است و در صورت تخلف از این مصوبات باید پاسخگو باشیم.

طلایی مقدم تصریح کرد: به همین منظور همکاری مردم و همه‌ دستگاه‌ها و نهاد‌ها ضروری است و تاکنون نیز  اغلب مردم تابع شیوه نامه‌های بهداشتی بوده اند، اما برخی رعایت نمی‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش آمار و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان بافق، برای پیشگیری از انتقال این بیماری از افرادی که تست آن‌ها مثبت شده ، نقاهتگاه بیماران کرونایی تا چند روز آینده در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

فرماندار بافق افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی شهرستان، این نقاهتگاه محل قرنطینه بیمارانی است که تست آن‌ها مثبت شده  و سرپایی مداوا می‌شوند.

مسعود دانشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق نیز در این نشست، گفت: موج دوم کرونا در بافق به طرز وحشتناکی در حال افزایش است و تا کنون در این موج بیش از ۲۷۰ مورد مثبت کرونا داشته ایم.

او افزود: از این تعداد حدود ۷۰ مورد بستری و بقیه سرپایی مداوا شده اند.

دانشی بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۱ بیمار کرونایی در بخش معمولی و هفت مورد نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان بافق تصریح کرد: در صورت ادامه این افزایش با مشکلاتی نظیر کمبود تخت و خستگی کادر درمان مواجه می شویم و از سوی دیگر  با توجه به افزایش بستری‌ها در مرکز استان، امکان اعزام نیز وجود ندارد.

دانشی گفت: با توجه به الگوی ابتلای خانوادگی به این ویروس در موج دوم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش دورهمی‌ها و زدن ماسک ضروری است.

او افزود: دهستان‌های سبزدشت و کوشک نیز منطقه پرخطر اعلام شده اند و با توجه به جمعیت سالمند کنترل ترددها در این منطقه باید افزایش یابد.

تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر اصناف و بازاریان، ادامه تعطیلی مراسم‌ها، گرامیداشت مناسبت‌ها، اماکن گردشگری، نظارت بیشتر بر فعالیت کارگری در کارخانجات و معادن، برخورد با متخلفان و پلمب واحد‌های متخلف و غیره از مواردی بود که در ستاد کرونا شهرستان بافق مصوب شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.