جذب بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در فارس

مدیرکل کمیته امداد فارس از جذب ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان با بیان اینکه اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است، گفت: از این میزان ۱۹۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و ۸۴ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری و از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ یک هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او افزود: در این مدت ۶۴۹۲ طرح اشتغال ایجاد شده است که از این تعداد ۳۲۰۴ طرح اشتغال برای زنان و ۳۲۸۸ طرح اشتغال نیز برای مردان بوده است.

بذرافشان با اشاره به طرح‌های ایجاد شده، بیان کرد: از تعداد ۶۴۹۲ طرح ایجاد شده، ۱۵۶۴ مورد در زمینه مشاغل خانگی و ۴۹۲۸ مورد نیز در زمینه خوداشتغالی بوده که برای ۷۲۷۱ نفر ایجاد شغل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: در مدت مذکور ۲۴۲۵ طرح شهری با اعتبار ۷۸۳ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال و ۴۰۶۷ طرح روستایی نیز با اعتبار یک هزار و ۳۸۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

او در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در این مدت، گفت: ۳۰۳۰ طرح در مشاغل خدماتی، ۲۴۲۷ مورد دامپروری، ۵۳۸ مورد صنایع‌دستی و ۴۹۷ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار