نماینده مردم خلخال گفت: قیمت فولاد در بازار ایران بالاتر از قیمت جهانی بوده و این امر بیانگر آن است که سوداگری در این حوزه وجود داشته و شاهد رشد سلطان‌های فولاد هستیم.

سلطان‌های فولاد در حال رشد هستند / ۲۲ درصد تولید فولاد در بورس عرضه می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید غنی نظری، نماینده مردم خلخال در جلسه علنی امروز و در جریان ارائه گزارش کمیسیون صنایع درباره بازار فولاد اظهار کرد: تولید در صنعت فولاد ۲ برابر مصرف داخلی بوده، اما قیمت آن بالاتر از بازار جهانی است و این تناقض نشان می‌دهد که عدم نظارت بر بازار و سوداگری توسط دلالان موج می‌زند تا جایی که امروز شاهد رشد سلطان‌های فولاد هستیم.

وی افزود: وزیر صنعت باید تکمیل چرخه نظارت بر عرضه کالا توسط کارخانه‌های تولید فولاد را در اولویت قرار دهد تا محصولات فولادی به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و دست دلال‌ها و واسطه‌ها کوتاه شود.

نظری ادامه داد: به نظر می‌رسد که وزارت صنعت در وظایف خود برای نظارت بر بازار فولاد کوتاهی می‌کند به نحوی که تولیدکنندگان به حال خود رها شده‌اند و قیمت‌گذاری‌ها باب میل واسطه‌گران انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: تنها ۲۲ درصد سهم فولاد در بورس به فروش می‌رسد و این یعنی عدم اجرای درست قانون و نظارت‌ها که به شدت ضعیف است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار