بازداشت ۳ شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده کمرسرخ سرایان

عاملان شکار یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کمرسرخ سرایان دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ارشادی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، حین عملیات گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کمرسرخ متوجه حضور سه نفر شکارچی شدند که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بودند.

او افزود: محیط بانان بعد از تعقیب شکارچیان در ارتفاعات، با توجه به اینکه آن ها در حال خارج شدن از حوزه استحفاظی خراسان جنوبی به سمت شهرستان گناباد خراسان رضوی بودند، ضمن هماهنگی با مقامات قضایی و اداره حفاظت محیط زیست گناباد به تعقیب متهمان پرداختند و آن‌ها را در منطقه گناباد مشاهده کردند که برای دستگیری آن‌ها طبق قانون اقدام شد.

ارشادی عنوان کرد: در این اقدام یک نفر از متخلفان شکار و صید به همراه لاشه قوچ وحشی دستگیر و دو نفر دیگر، به همراه سه اسلحه در ابتدا متواری و پس از اینکه متوجه دستگیری همدست خود شدند، با نزدیک شدن به محیط بانان و شلیک ۶ تیر، خواستار آزادی همدست شان و خلع سلاح محیط بان شدند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان افزود: در بین این درگیری به وجود آمده و خودداری محیط بانان از شلیک گلوله، متخلف دستگیر شده نیز اقدام به فرار کرد که خوشبختانه محیط بانان با شواهد و مستندات در دست و با هماهنگی پاسگاه انتظامی و قاضی کشیک دادگاه گناباد، متخلفان را شناسایی و بازداشت کردند.

پرونده متخلفان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان گناباد تحویل داده شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
فکر نمی کنید زحمتی کشیدید بی فایده بوده چون آ قایون حجازی برادرشون معاون فرمانداری بجستان همشوماسمالی میکنه میره بهتر نبود همون خراسان جنوبی محاکمه بشن
آخرین اخبار