مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: در پی تشریح جزئیات پویش ملی آجر به آجر از سوی رسانه‌ها، تاکنون ۱۴ هزار و ۹۵۸ نفر نیکوکار برای ساخت یک مدرسه ۳ کلاسه اقدام به مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس، بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام این طرح ۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال بوده که مبلغ مورد نیاز شروع  پویش ملی آجر به آجر ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال است.

او تصریح کرد:  ۴۹۶ میلیون و ۸۹۷ هزار ریال از سوی نیک اندیشان با مشارکت در پویش ملی آجر به آجر برای ساخت و نوسازی این مدرسه تامین شد.

موصلی ادامه داد:  هزینه ساخت ۳۰ درصد مدارس استان از سوی خیران تأمین شده و امسال نیز با اعتباری بالغ بر یکصد و ۳۰ میلیارد تومان هزینه ساخت ۷۸ مدرسه از سوی خیران تامین می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس افزود: پویش ملی آجر به آجر فرصتی برای حضور خیران در امر مدرسه‌سازی را فراهم می‌کند و اولویت اول در موضوع  تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس در بافت‌های فرسوده بود که در حال حاضر ۱۷ طرح بزرگ مدرسه‌سازی در قالب مدارس بالای ۱۸ کلاس در بافت‌های فرسوده شیراز آغاز شده و  به‌ صورت مجتمع سازی ۳ طرح افتتاح می‌شود و مابقی طرح‌ها نیز در دست اجرا است.

خیران و شهروندان می‌توانند برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی به سامانه مهر مدرسه یا سایت مجمع خیران مدرسه ‌ساز استان فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار