مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت:مردم همدان در ماه های محرم و صفر امسال ۵۳۴۰ واحد خون در قالب پویش نذر خون اهدا کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر افشین محمدی, مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: خوشبختانه وضع اهدای خون در استان همدان خوب است و امسال  علاوه بر تأمین نیاز استان ۲۶۵۰ واحد به استان‌های گیلان، تهران و هرمزگان خون ارسال کرده ایم.

او با بیان اینکه با شیوع پیک سوم کروناویروس، اهدای پلاسما در کل کشور کم شده است، اظهار داشت: در تماس‌هایی که با بهبودیافتگان داشتیم اکثراً خانواده‌های آن‌ها درگیر شده اند و افراد در حال مراقبت از آن‌ها هستند ،م رفت و آمد‌ها در سطح شهر کم شده و مردم از اینکه به این بیماری  مبتلا شوند هراس دارند. .

محمدی بیان کرد: بسیاری از افراد شرایط اهدای پلاسما را ندارند چراکه باید سن اهداکنندگان بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، بیماری زمینه‌ای مثل دیابت یا بیماری قلبی و سابقه بارداری هم نداشته باشند، از طرفی حتماً باید آزمایش PCR و یا سی‌تی‌اسکن آن‌ها مثبت باشد در حالیکه به علت هزینه‌های بالای انجام این تست ها، در ایران فقط روزانه ۴۰ هزار تست انجام می‌شود، اما تعداد مراجعان و بیماران بیشتر از این عدد است.

او یادآور شد: از ابتدای روند دریافت پلاسما در استان تاکنون ۲۷۵ واحد دریافت کردیم و ۲۶۸ واحد توزیع بیمارستانی داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان  با بیان اینکه خوشبختانه تجهیزات کافی برای دریافت پلاسما در استان همدان داریم، گفت: سه عدد دستگاه که قابلیت دریافت پلاکت و پلاسما دارند، در اداره کل انتقال خون فعال است و از زمان دریافت پلاسما یک دستگاه را برای دریافت آن و دو دستگاه را برای دریافت پلاکت اختصاص داده ایم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار