رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طی روز‌های اخیر، ۷۵ درصد تست‌های کووید ۱۹ در منطقه جنوب کرمان مثبت شده که این یک زنگ خطر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغرمکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه شورای مدیران این دانشگاه گفت: وضعیت کشور در بیماری کووید ۱۹ مناسب نیست و نیازمند همکاری همه نهاد‌های مرتبط به منظور اقدام تأثیرگذار و پیشگیرانه برای بیماری در منطقه هستیم.

او افزود: توصیه‌های مقام معظم رهبری زمینه‌ای را فراهم کرد که باید از این فرصت ایجاد شده در مقابله با موج سوم بیماری کووید ۱۹ استفاده بهینه صورت پذیرد.

مکارم با اشاره بر لزوم استفاده از ابعاد سخنان مقام معظم رهبری و تشکیل کمیته‌ای در این راستا تصریح کرد: منطقه جنوب کرمان محروم است، اما دل مردم منطقه با ما است و این کمک بسیار بزرگی است که باید قدر دانسته شود و در کنار همکاری مردم، آمادگی دستگاه قضایی، فرمانداران، بسیج و ... فرصت خوبی است که باید هماهنگی‌ها و جلسات لازم برگزار شود.

او بیان داشت: وضعیت ویژه و فوق ویژه در ۵۶۴ شهرستان کشور و در نظر گرفتن برخی محدودیت‌ها در سطح این شهرستان‌ها اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بیماری پشت دروازه شهر‌های ما قرار دارد، سه شهرستان در کرمان وضعیت خیلی ویژه ای داشتند و میزان بستری آن‌ها بسیار بالا بود، هرچند جنوب کرمان در یک وضعیت نسبتاً آرامی از نظر بیماری است، اما این وضعیت به شدت شکننده است و باید هر لحظه منتظر یک موج توفنده از بیماری کرونا در منطقه باشیم.

مکارم افزود: کنترل تردد‌ها از استان‌های همجوار درگیر با بیماری به ویژه کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی با هماهنگی راه و ترابری لازم و ضروری است.

او تصریح کرد: بیماری در جنوب کرمان از نظر فیزیولوژی مشابه مناطقی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان است، اما نباید مجدداً مثل موج اول و دوم همان اتفاق‌ها بیفتد باید با پیشگیری، آماده سازی، فضاسازی، کار فرهنگی و جلب مشارکت‌های مردم از نظر ذهنی آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

مکارم بیان داشت: باید جلوی موج سوم کرونا را بگیریم و آن را تبدیل به یک موضوع کم خطر کنیم اگر این کار محقق شود، مدیریت را در دست داشته ایم و موفق شده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اعلام اینکه ما نمی‌توانیم صد درصد بیماری را درمان و کنترل کنیم، اما می‌توانیم، موج بیماری را در منطقه سبک‌تر کنیم، گفت: با تعامل مجموعه شهرستان‌ها و سطح دانشگاه با مجموعه‌های تاثیرگذار منطقه، قطعاً می‌توانید بحث کنترل موج اپیدمی کرونا را مدیریت کنید و آمار را به حداقل برسانید.

مکارم با اشاره بر لزوم استفاده از هماهنگی بین بخشی و تعاملی تأکید کرد: باید توصیه‌های پیشگیرانه در جامعه تکرار شود؛ چرا که اگرعادی انگاری در جامعه رشد کند ما دچار مشکل خیلی بزرگی خواهیم شد.

او افزود: تحت هیچ شرایطی نباید احساس کنیم، وضعیت عادی است و مردم باید توجه داشته باشند؛ اگر این دشمن منحوس را جدی نگیرند و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، آمار مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در منطقه در مقایسه با موج‌های قبلی بیشتر خواهد بود.

مکارم به توزیع واکسن آنفلوآنزا اشاره و تصریح  کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا در شهرستان‌های جنوب کرمان برای افراد پرخطر توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طی روز‌های اخیر ۷۵ درصد تست‌های کووید ۱۹ در منطقه مثبت شده و آمار بیماران سرپایی در حال افزایش است و این یک زنگ خطر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار