کاخ سفید از سرگیری اعتراضات در فیلادلفیا را نتیجه سیاست‌های لیبرال دموکرات‌ها و اعلان جنگ علیه پلیس دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، اعتراضات مجدد جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» در  شهر فیلادلفیای آمریکا که پس از قتل یک سیاه پوست دیگر آغاز شده است، نتیجه سیاست‌های لیبرال دموکرات‌ها در مورد مجریان قانون این کشور است. همه درگیری‌های داخلی باید از طریق سیستم عدالت حل شود.

دوشنبه گذشته ماموران پلیس فیلادلفیا والتر والاس جونیور، یک تبعه آمریکایی آفریقایی تبار را که اقدام به انداختن سلاح سرد خود کرده بود، کشتند. این اقدام پلیس باعث روشن شدن شعله اعتراضات به خشونت پلیس در فیلادلفیا شد.

چند صد نفر از اعضای گارد ملی پنسیلوانیا برای کمک به پلیس در شهر مستقر شده اند تا ناآرامی‌های داخلی را سرکوب کند.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: شورش‌ها در فیلادلفیا جدیدترین نتیجه جنگ لیبرال دموکرات‌ها علیه پلیس است. اجرای قانون یک شغل فوق العاده خطرناک است و هزاران افسر در حین انجام وظیفه جان خود را داده اند. همه حوادث باید به طور کامل بررسی شوند. در آمریکا، ما اختلافات را از طریق دادگاه‌ها و سیستم قضایی حل می‌کنیم. دولت ترامپ با افتخار در کنار پلیس ایستاده و آماده است تا هرگونه منابعی را برای توقف خشونت به کار گیرد.

پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا و آغاز فعالیت جنبش زندگی سیاهان اهمیت دارد، اعتراضات و شورش‌های گسترده‌ای در واکنش به بی عدالتی نژادی و وحشیگری پلیس در سراسر آمریکا ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار