فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در ادامه رایزنی‌های خود، با رئیس جمهور لبنان در بیروت دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود امروز چهارشنبه در بیروت با میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان دیدارکرد و با وی در خصوص وضعیت آوارگان سوری و نیز اجلاسی بین المللی در این ارتباط که قرار است برگزار شود، گفتگو کرد.

بر پایه این گزارش، میشل عون امروز در کاخ ریاست جمهوری میزبان هیئتی روسی به ریاست «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه بود.

این هیئت که متشکل از مسئولان سیاسی و نظامی روسیه بوده، در ادامه سفر خود به کشور‌های همسایه سوریه، به منظور بحث درباره اوضاع آوارگان سوری امروز وارد لبنان شدند.

دو طرف در این دیدار درباره طرح روسیه برای بازگشت آوارگان سوری و کنفرانس بین‌المللی که قرار است در سوریه درباره این موضوع برگزار شود، گفتگو کردند.

رئیس جمهور لبنان همچنین در این گفتگو بر ارائه کمک‌های بین‌المللی به آوارگان سوری برای بازگشت به کشورشان تاکید کرد. میشل عون در ادامه از حمایت‌های مسکو در قبال لبنان به ویژه بعد از انفجار بندر مرفا قدرانی کرد.

قرار است کنفرانسی درباره آوارگان سوری برگزار شود تا حاضران در آن راهکار مناسبی برای حل این مسئله انسانی پیدا کنند.

گفتنی است هیات روسی در سفر خود به کشور‌های هجوار سوریه، روز دوشنبه وارد عراق شد و با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور درباره راه‌های همکاری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای تسهیل ورود آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود گفتگو کرد.
این هیات دیروز سه شنبه نیز در سفر به اردن با ایمن الصفدی وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و به طور مجازی با عبدالله دوم پادشاه اردن نیز دیدار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار