مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از رسیدگی به ۶۵۰ مورد شکایات ثبت شده در سه ماهه تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزدگفت: تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به سه ماهه دوم امسال حدود هفتصد مورد بوده که بیشتر در حوزه خدمات: اینترنت، پست، تلفن ثابت و همراه و دفاتر پیشخوان بوده است.

او افزود: در این مدت، از مجموع شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ تعداد ۴۴۷ مورد مربوط به اینترنت بوده و این حوزه، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده، ولی با برنامه ریزی صورت گرفته، هوشمند سازی فرآیند ها، پیگیری‌های مستمر و اقدام به موقع اپراتور‌های ارتباطی، میانگین زمان رسیدگی به شکایات در این حوزه ۱.۹۵ روز کاری بوده که کاهش ۱۵ درصدی زمان پاسخگویی نسبت به زمان مشابه سال قبل را داشته است.

او تصریح کرد: با اطلاع رسانی عمومی و معرفی سامانه ۱۹۵ در سطح استان، حجم شکایات وارده در شش ماه امسال نسبت به پارسال با افزایش حدود ۶۵ درصدی روبرو بوده است که عمده دلیل آن مربوط به ترافیک بالای دفاتر پیشخوان در اوایل سال و افزایش مصرف اینترنت بخاطر شیوع بیماری کرونا بوده که علیرغم افزایش تعداد شکایات، با تلاش ارائه دهندگان خدمات حوزه ارتباطات، زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نسبت به مدت زمان مشابه در پارسال گذشته کاهش یافته است.

سامانه ۱۹۵ سامانه‌ای تخصصی برای رسیدگی به شکایات در تمامی حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور است و ارتباط با این سامانه از طریق درگاه اینترنتی، پیامک و شماره تلفن رایگان ۱۹۵ در دسترس است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار