۴۶ میلیون قطعه بچه ماهی در ۳۳ مزرعه پرورش ماهی در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد کریمی مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۴۶ میلیون بچه ماهی قزل آلا رنگین کمان طی دو دوره در این استان تولید شده است.

او تعداد مزارع پرورش بچه ماهی در استان را ۳۳ مزرعه عنوان کرد و افزود: بچه ماهی تولید شده در استان، کمتر از نیمی از نیاز مزارع استان را تامین می‌کند و مابقی از کشور‌های خارج و استان‌های دیگر وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید


کریمی بیشترین تولید بچه ماهی استان را در شهرستان اردل اعلام و اضافه کرد: این منطقه با تولید ۱۸ میلیون قطعه بچه ماهی بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: سال آینده بخش عمده‌ای از مصرف بچه ماهی در استان تولید خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه فعال‌سازی و تولید و تکثیر بچه ماهی نیاز به مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است و در صورت حضور سرمایه گذار، مرکز تولید بچه ماهی اصلاح نژاد شده در استان راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: با توجه به تصمیم سازمان شیلات مبنی بر محدودیت واردات تخم ماهی چشم زده در چند سال گذشته و تقاضای بازار، تمهیدات لازم با ارائه تسهیلات بانکی برای تجهیز و تکمیل ظرفیت‌های چندین مرکز تکثیر تخم چشم‌زده نیز آغاز شده است.

کریمی اضافه کرد: با وجود استعداد استان و دستورالعمل ابلاغی، تخم چشم زده مورد نیاز مزارع در سطح استان به صورت تمام ماده و تغییر جنسیت یافته داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولید خواهد شد.

او ادامه داد: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا، ۱۵ درصد از ماهیان سردآبی کشور را به خود اختصاص داده است.

کریمی سرانه مصرف ماهی در این استان را هفت کیلوگرم دانست و گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و میانگین جهانی بالای ۲۰ کیلوگرم است.

او، از فعالیت ۴۰۸ مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوزه سرشاخه‌های کارون است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار