سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در مراکز ۱۶ ساعته منتخب معاونت بهداشتی، ویزیت و معاینه بیماران رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد طاهری, سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: مراکز منتخب برای دسترسی آسان همه هم استانی ها برای دریافت خدمات پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در نظر گرفته شده است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت داشتن علائم بیماری کرونا برای معاینه به این مراکز   مراجعه کنند.

او ادامه داد: این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به مدت ۱۶ ساعت فعال بوده و  به معاینه مراجعه کنندگان اقدام می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: برخی با این باور که در صورت حضور در این مراکز احتمال ابتلای آنها به ویروس بیشتر می شود ، به این محل ها مراجعه نمی کنند اما شهروندان به هیچ وجه نباید نگران این موضوع باشند.

طاهری یادآور شد: یکی از نگران اصلی کادر پزشکی افزایش دامنه بیماری است با این توصیف که احتمال فروکش کردن بیماری در دهه سوم آبان سپس اوج گرفتن آن زیاد است همچنین با ورود به فصل زمستان و در دی ماه با موج شدید این بیماری مواجه خواهیم بود.

او اضافه کرد: شمار مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا از دیروز تاکنون ۷۰۷ مورد بوده است که از این تعداد ۲۴ تن در بخش آی سی یو بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۴ نفر  شبانه روز گذشته در استان همدان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که این آمار دست کم در ۲ ماه گذشته بی سابقه بوده است.

۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و ۱۳ مرکز سلامت شبانه روزی در همدان فعال است.

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کرونا در کشور تا چهارشنبه هفتم آبان ماه به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر و شمار جانباختگان به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسیده است و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز، هشدار و زرد کرونا هستند.

انتهی پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار