سید زین العابدین موسوی گفت: اگر استفاده از ماسک توسط شهروندان به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد شاهد پایین آمدن آمار مبتلایان به کرونا در آبادان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان با اشاره به افزایش استفاده از ماسک در بین شهروندان جنوب غرب خوزستان گفت: اگر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در جامعه به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد، وضعیت بسیار بهتری در خصوص کرونا خواهیم داشت.

او افزود:متاسفانه در چند هفته اخیر شهروندان در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کوتاهی کردند و منطقه دوباره وارد وضعیت خطرناک شد.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد:استفاده از ماسک ،رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باتوجه به قرار گرفتن در فصل پاییز و وجود بیماری آنفولانزا و ویروس کرونا بسیار مهم است و باید همه مردم این موارد را به طور کامل رعایت کنند.

شهروندان از هرگونه تجمعات پرهیز کنند

سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با بیان اینکه عواملی همچون آنفولانزا، ویروس کرونا، بارندگی و آلایندگی هوا که باعث تحریک ریه‌ها می‌شود، همه این مسائل باعث تشدید بیماری می‌شوند گفت: تنها راه حل جلوگیری از انتقال بیماری ماندن در منزل، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

او اضافه کرد:تجمعات خانوادگی وحضور در مراسمات باعث افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شده است به همین منظور از شهروندان عزیز خواهشمندم از این گونه تجمعات جددا پرهیز کنند.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.