صادقی فر گفت: روند فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بین مبتلایان بدون بیماری زمینه‌ای ، در استان ایلام افزایشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هم اکنون بر خلاف چند ماه گذشته ، ۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ایلام بدون هیچگونه بیماری زمینه‌ای هستند و این روند همچنان در حال افزایش است.

او مطرح کرد: این در حالی است که در اوایل شیوع ویروس کرونا در این استان ، در مجموع ۷۵ درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند و در اوایل شهریور این نرخ به ۹۲ درصد افزایش یافت.

صادقی فر بیان کرد: چنانچه با این وضعیت پیش برویم ممکن است گروه سنی فوتی‌ها به کودکان هم برسد که بسیار نگران کننده و خطرناک است.

او با بیان اینکه همه افراد در خطر ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا قرار دارند، ادامه داد: تصور اینکه فوتی‌ها یا بستری‌های ناشی از کرونا شامل برخی افراد خاص با بیماری زمینه‌ای یا سالمند هستند، اشتباه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: مهمترین مساله‌ای که مردم باید به آن تاکید داشته باشند این است که چنانچه علایم کرونا را در بدن خود مشاهده کردند از همان روز اول نباید بی خیال بوده و مراقبت خود را که دوران طلایی برای کنترل بیماری است، آغاز کنند.

او افزود: بیماران از همان روز‌های اول باید با استراحت ، تغذیه درست ، قرنطینه و مراقبت‌های درمانی و بهداشتی هم از گسترش بیماری به دیگران جلوگیری کرده و هم این بیماری را در خود کنترل کنند.

استان ایلام هم اینک در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.