رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی فاقد پلاک استان از ابتدای دی ماه قطع می‌شود بنابراین کشاورزان باید با مراجعه به ادارات جهاد و پلیس راهور نسبت به پلاک‌گذاری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،امیر صفایی‌نژاد،رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: مشکلی در راستای تامین سوخت ماشین‌های کشاورزی نداریم، اما سهمیه دستگاه‌های بدون پلاک قطع خواهد شد.

او افزود: کشاورزان باید برای پلاک‌گذاری به مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند و بعد از تشکیل پرونده، با کارشناسی و تایید پلیس راهور از ماشین آلات، مرکز پلاک‌گذاری استان پلاک را در اختیار مالکان دستگاه قرار خواهد داد.

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان برای تامین سوخت در سامانه «نیو تجارت آسان» نام‌نویسی کنند تا میزان سوخت تخصیصی به آن‌ها با توجه به شیوه نامه‌های مرتبط تامین شود.

صفایی نژاد اضافه کرد: یک تراکتور به ازای هر ۳۰ هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان ۷.۱ اسب بخار در هکتار است.

او ادامه داد: این ضریب، یک دهم نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است که با برنامه‌ریزی و افزودن تراکتور طی ۲ سال آینده به حدنصاب می‌رسد.

او گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر توان ماشین‌آلات کشاورزی در سطح استان نداریم و کاشت محصولات بدون هیچ مانعی انجام می‌شود، اما به کشاورزان توصیه شده است برای جذب امکانات ماشینی اقدام کنند.

۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد، ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان هستند،۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از این بخش ارتزاق می‌کنند و ارزش افزوده سه میلیون تن محصول تولیدی استان به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.