رئیس انجمن اسکیت هاکی کشورمان گفت: امیدواریم در مسابقات آسیایی هاکی روی یخ با کسب یک مدال خوش رنگ به ایران بازگردیم.

کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین وضعیت تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان اظهار داشت: اردو‌های تیم ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت ۵ هفته تعطیل شده است و منتظر دستور جدید ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستیم. متاسفانه هر روز تعداد مبتلایان به این ویروس بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: از آن جایی که روح ورزش سلامتی و تندرستی است باتوجه به دستور ستاد مقابله با کرونا و نظر فدراسیون اسکیت، تصمیم گرفتیم دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی که به صورت هفتگی برگزار می‌شد را لغو کنیم.

رئیس انجمن اسکیت هاکی درباره اعزام بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ به مسابقات آزاد امارات گفت: متاسفانه هنوز روادید ملی پوشان کشورمان صادر نشده است. اگر تا فردا (یکشنبه) روادید ملی پوشان صادر نشود، سفر هاکی بازان داخل کشورمان به این رقابت‌ها لغو خواهد شد.

او افزود: با توجه به این که کشور امارات بهترین لیگ هاکی روی یخ را در خاورمیانه دارد اعزام ملی پوشانمان بهترین فرصت برای محک زدن آن‌ها در میادین بین المللی بود که متاسفانه تا این لحظه این امر محقق نشده است.

صدقی در خصوص برنامه‌های تیم ملی هاکی روی یخ در آینده اظهار کرد: در حال حاضر ویروس کرونا تمامی برنامه‌های ما را به هم می‌ریزد و امکان تنظیم برنامه دقیق و منظم وجود ندارد. البته به صورت انفرادی به ملی پوشان تمرینات انفرادی ارائه می‌شود.

رئیس انجمن اسکیت هاکی درباره لژیونر‌های هاکی کشورمان اظهار کرد: متاسفانه ویروس کرونا برنامه‌های لژیونر‌های هاکی روی یخ کشورمان را به هم ریخته است. یکی از لژیونر‌های ما که در لیگ سوئیس بازی می‌کند به ما اعلام کرد که این کشور به او اجازه خروج نمی‌دهد.

او ادامه داد: به پویا اسماعیلی که از آلمان در کادر فنی ما حضور دارد هم اجازه خروج داده نشده است. یکی از لژیونر‌های ما که از کانادا قرار بود به جمعمان اضافه شود هنگام بازگشت به مشکل می‌خورد. او پس از برگشت به کانادا باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بماند.

صدقی درباره تیم ملی هاکی روی یخ بانوان کشورمان گفت: تیم ملی بانوانمان هم شرایطی مشابه آقایان دارند. تمرینات آن‌ها به صورت باشگاهی دنبال می‌شود، اما تمرینات تیم ملی تعطیل است. ملی پوشان ما در شهر‌های مختلفی حضور دارند و اگر قرار باشد اردوی تیم ملی برگزار شود تمامی آن‌ها باید سفر کنند و این مساله در شرایط فعلی خطرناک است.

او ادامه داد: بانوان کشورمان تا مسابقات آسیایی به علت شیوع ویروس کرونا و کمبود بودجه، به رقابت‌های خارج از کشور اعزام نخواهند شد. در حال حاضر هزینه اعزام ۳ بازیکن به اندازه اعزام تمامی بازیکنان در گذشته است.

صدقی: امیدواریم از مسابقات آسیایی دست پر برگردیم/ تمرینات ملی پوشان به صورت انفرادی دنبال می‌شود

او افزود: بر خلاف تصورات مردم جامعه، افراد ثروتمند در هاکی روی یخ پیشرفت نمی‌کنند و این ورزش به دلیل جنگندگی بالا نیازمند افراد با دل و جرأت است. در حال حاضر بخشی از بازیکنان تیم ملی کشورمان در از شهر ری و ورامین هستند.

رئیس انجمن اسکیت هاکی درخصوص بازی‌های آسیایی هاکی روی یخ اظهار کرد: تا به امروز این مسابقات لغو نشده است. مسابقات بانوان به میزبانی فیلیپین و آقایان به میزبانی سنگاپور برگزار خواهد شد.

صدقی ادامه داد: از آن جایی که رقابت‌های آسیایی هاکی روی یخ مهم‌ترین رقابت آسیایی است بدون شک در صادر شدن روادید ملی پوشان مشکلی نخواهیم داشت.

او درباره وضعیت ملی پوشانمان در مسابقات آسیایی گفت: کشور ما در حال حاضر در "دویژن" یک قرار دارد و باید به مصاف کشور‌هایی مثل کویت، هند و ماکائو برویم. هاکی روی یخ در کشورمان قدمت کمی دارد و کم تجربگی در میادین بین المللی بزرگترین نقطه ضعف ما است، اما اگر ملی پوشانمان بتوانند با هوش در مسابقات ظاهر شوند به جهت آمادگی جسمانی بالا و تکنیک فردی کار با پاک (توپ هاکی) و چوب آن‌ها که حاصل دو دهه فعالیت در این لاین هاکیست امیدوارم که با کسب یک مدال از این مسابقات بازگردیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار