در ۷ ماهه نخست امسال ۴۳۰ میلیون دلار از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کرمی معاون امور گمرکی گمرکات استان مرکزی گفت: در ۷ ماهه نخست امسال، ۹۲۳ هزارتن انواع کالا به ارزش ۴۳۰ میلیون دلار از استان مرکزی  به ۸۴ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و قزاقستان صادر شده است.

کرمی افزود: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان مرکزی شامل محصولات غذایی و مصنوعات پلاستیکی و انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمی و فلزی، ایزوگام، گل‌های آپارتمانی و ماهیان زینتی عمده‌ترین است.

او اضافه کرد: در این مدت هفت ماهه ۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۸ میلیون دلار از ۴۳ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین و هند به استان مرکزی وارد شده است.

معاون امور گمرکی گمرکات استان مرکزی بیان کرد: عمده‌ترین این کالا ها‌ی وارداتی شامل مواد اولیه واحد‌های تولیدی، ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات ماشین آلات عمده‌ترین کالا‌های وارداتی به استان است.

او ادامه داد: در این مدت این ۳۸۰ پرونده قاچاق به ارزش ۳۶۲ میلیارد ریال تشکیل شده که ۳۷۲ پرونده بالای ۱۰ میلیون ریال بوده است.

کرمی تصریح کرد: لوازم خانگی برقی، ماینر، لوازم یدکی خودرو، پوشاک، اسباب بازی و لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله کالا‌های قاچاق کشف شده در استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.