معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۸۷۷ فوتی قطعی کرونا و ۵۰۰ فوتی مشکوک (تشخیص بوسیله سی تی اسکن و ...) در استان داشته ایم و متاسفانه علی رغم این شرایط هنوز شلوغی‌ها در مراکز خرید ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به بستری بودن بیش از هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان، گفت : متاسفانه دیروز تعداد بستری‌های استان به ۱۰۰۷ نفر رسید که از این تعداد ۱۳۰ نفر در ICU بستری هستند.

او گفت : متاسفانه تاکنون ۸۷۵ فوتی قطعی ناشی از کرونا و ۵۰۰ مورد هم فوتی مشکوک به کرونا داشته ایم که تشخیص کرونا این افراد با سی تی اسکن و... انجام شده و این وضعیت نگران کننده است.

این مسئول با اشاره به روند افزایش بستری‌های کرونا افزود: دیروز ۱۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و در مقابل تنها ۵۹ مورد ترخیصی داشته ایم و این یعنی بیش از دو برابر ترخیصی ها، موارد بستری جدید داریم.

شکیبا با اشاره به انجام ۸۷۷ تست کرونا در استان طی دیروز ادامه داد: از این تعداد متاسفانه ۵۰۰ مورد مثبت شده اند که ۱۰۴ نفر آن‌ها مربوط به موارد بستری و ۳۹۶ مورد مربوط به موارد سرپایی است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش بستری‌ها هر روز بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) را تعطیل کرده و به بیماران کرونایی اختصاص می‌دهیم و در حال حاضر اکثر بیمارستان‌های استان درگیر هستند.

شکیبا با اشاره به درگیری بسیاری از نیرو‌های کادر درمان و ابتلای آن‌ها به کرونا گفت: همین امر موجب شده با سختی‌هایی در کار مواجه شویم. بعنوان نمونه بسیار نیرو‌های فعال در بحث تست کرونا مبتلا شده اند و همین امر ظرفیت ما را کاهش داده است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در تشریح بازرسی‌های صورت گرفته در اعمال دستورالعمل های بهداشتی گفت: در همین راستا ۴۲ باشگاه بدنسازی، ۱۷۱ آرایشگاه زنانه، ۷۹ قلیانسرا، ۸۵ تالار، ۷۴ مرکز شیرینی فروشی و بستنی فروشی و ۱۲۶ واحد صنفی دیگر تعطیل شده اند.

شکیبا ادامه داد: ۱۲ نفر از صاحبان مجالس عزا و عروسی که ایجاد مشکل کرده بودند نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول افزود: متاسفانه علی رغم این سخت گیری‌ها و نظارت‌ها باز هم شلوغی‌ها را داریم و مردم خیلی رعایت نمی‌کنند.

او افزود: هنوز وضعیت آرامستان‌ها که ارتباطی هم به معیشت مردم ندارد نابسمان است و شلوغی‌ها را داریم و ناوگان حمل و نقل هم علی رغم اینکه قدری نسبت به اجرای دستورالعمل ها حساس‌تر شده اند همچنان وضعیت مطلوبی ندارند.

شکیبا ادامه داد: متاسفانه برخی مشاغل علی رغم تعطیلی اقدام به بازگشایی غیرقانونی اماکن خود کرده اند که باید در این زمینه سختگیرانه‌تر برخورد شود.

او افزود: با وجود تمام محدودیت‌های ایجاد شده، شلوغی خیابان‌ها و مراکز خرید و بازار روز‌ها امید برای کاهش سیر بیماری را کم رنگ می‌کند و ضرورت دارد اماکن شلوغ مدیریت شوند و تقاضا داریم احکام دادگستری در خصوص متخلفین از قوانین کرونایی سریعتر اعلام شود تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.