پذیرفته شدگان نهایی کنکور کارشناسی ارشد باید برای اطلاع از زمان ثبت نام از شنبه ۱۰ آبان ماه به سایت دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند و از برنامه زمانی ثبت نام و آغاز کلاس‌ها آگاهی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نهایی پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد ۵ آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

پذیرش ۱۴۶ هزار نفر در کنکور ارشد

زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش به خبرنگار دانشگاهی گفت: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۲۲ هزار نفر نفر پذیرفته شدند که از این تعداد، ۸۰ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۶۶ هزار و ۲۷۲ نفر زن هستند. از این تعداد، ۹ هزار و ۴۹۷ نفر در دوره پردیس خودگردان، هزار و ۹۴۱ نفر در دوره‌های پیام نور و مجازی پذیرفته شده‌اند و ۹ هزار و ۹۲۴ نفر دوره پیام نور و ۴۸ هزار و ۸۶۹ نفر در دوره‌های روزانه و ۳ هزار و ۵۰۴ نفر دوره‌های غیرانتفاعی - مجازی پذیرش شده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: ۴۹ هزار و ۵۵۱ نفر در دوره‌های غیرانتفاعی و ۹ هزار و ۴۰۷ نفر در دوره‌های مجازی و ۱۳ هزار و ۸۰۵ نفر در دوره‌های نوبت دوم یا شبانه پذیرفته شدند. مجموع پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰۴ هزار و ۴۰۲ نفر بوده است که ۴۳ هزار و ۵۹۹ نفر از آن‌ها قبولی مشترک با سازمان سنجش بوده است.

پذیرفته شدگان نهایی کنکور کارشناسی ارشد باید برای اطلاع از زمان ثبت نام از شنبه ۱۰ آبان ماه به سایت دانشگاه یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند و از برنامه زمانی ثبت نام و آغاز کلاس‌ها آگاهی پیدا کنند.

در ادامه این گزارش به بیان توضیحاتی درباره زمان شروع کلاس‌های درسنو دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های تهران می‌پردازیم.

دانشگاه شهید بهشتی

در همین راستا دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که بر اساس تصمیم هیئت رئیسه این دانشگاه با توجه به تاخیر صورت گرفته در اعلام اسامی پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی‌ارشد و با هدف افزایش کیفیت آموزشی، مقرر شد به دانشجویان ورودی جدید حداقل ۶ و حداکثر ۹ واحد درسی ارائه شود. به همین جهت طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود کارشناسی ارشد این دانشگاه که از چهارشنبه ۷ آبان آغاز شده و شنبه ۱۰ آبان به پایان رسیده است. انتخاب واحد دانشجویان فوق از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۱۱ آبان تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۲ این ماه انجام خواهد شد. کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شهید بهشتی برای رشته‌های کارشناسی ارشد نیز از روز چهارشنبه ۱۴ آبان آغاز می‌شود.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

ثبت نام از پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه خواجه نصیر در سه مرحله به صورت الکترونیکی و حضوری انجام می‌گیرد. در مرحله ثبت نام الکترونیکی (مرحله اول) لازم است پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را تکمیل کرده و مدارک لازم برای ثبت نام را بارگذاری و در پایان گواهی پذیرش غیرحضوری را چاپ کنند.


بیشتر بخوانید


در مرحله دوم بررسی مدارک بارگذاری شده توسط کارشناسان مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام و تایید مدارک بارگذاری شده حداکثر تا ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹ در سیستم گلستان ثبت خواهد شد. در این مرحله دانشجویان باید نسبت به اخذ گواهی پذیرش نهایی الکترونیکی از سیستم گلستان اقدام کنند و این گواهی به منزله رفع نواقص مدارک ثبت­ نامی است و بایستی تا زمان مراجعه به دانشکده برای پذیرش حضوری نزد دانشجو محفوظ بماند.

مرحله مراجعه حضوری (مرحله سوم) با در دست داشتن گواهی پذیرش غیرحضوری و گواهی پذیرش نهایی الکترونیکی و اصل مدارک بارگذاری شده در سامانه، شخصا (مراجعه حضوری شخص دانشجو الزامی است) جهت مطابقت و کنترل مدارک ثبت نامی و کنترل نهایی مدارک به دانشکده محل تحصیل مراجعه کنند و زمان مراجعه حضوری پس از عادی شدن شرایط بحران بیماری کرونا اعلام خواهد شد. ثبت نام پذیرفته شدگان فوق به صورت الکترونیکی از روز پنجشنبه ۸ آبان شروع شده است و در ساعت ۲۴ یکشنبه مورخ ۱۱ آبان ماه به اتمام خواهد رسید. پذیرفته شدگان لازم است پس از انجام ثبت ¬نام الکترونیکی (اینترنتی) روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند.

علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، کلیه فرآیند‌های ثبت‌نام، اخذ واحد، ایجاد حساب کاربری کلاس‌ها و شرکت در کلاس‌های درسی نیم سال تحصیلی اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به‌صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد. دانشجویان نو ورود دانشگاه علم و صنعت از صبح روز پنجشنبه ۸ آبان ماه می‌توانستند برای ثبت‌نام به سامانه گلستان به آدرس golestan.iust.ac.ir مراجعه کنند. پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام، دانشجویان نو ورود از صبح روز (جمعه ۹ آبان) مهلت داشتند واحد‌های درسی خود را مطابق جداول دروس ارائه شده در صفحه اول سایت هر دانشکده در سامانه گلستان اخذ کنند.

دانشجویان جدیدالورود علم و صنعت پس از انتخاب واحد و جهت ایجاد حساب کاربری با آدرس ایمیل دانشگاهی و آماده‌سازی شرایط برای شرکت در کلاس‌های غیر حضوری، لازم است با مراجعه به سایت its.iust.ac.ir ثبت‌نام کنند. کلیه کلاس‌های درسی دانشجویان جدیدالورود اعم از دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت از شنبه ۱۰ آبان ماه، در بستر سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه (سامیا) به آدرس lms.iust.ac.ir شروع شده است. درباره زمان شروع کلاس‌های دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه تاکنون اطلاع رسانی نشده است.

زمان بندی شروع کلاس‌های نودانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها

دانشگاه تهران

بازه زمانی ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعداد‌های درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران از روز یکشنبه ۱۱ آبان آغاز می‌شود و‬ تا پنجشنبه ۱۵ این ماه ادامه دارد. پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت کرده‌اند جهت ثبت‌نام به سایت reg.ut.ac.ir مراجعه و آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که پیامک دریافت نکرده‌اند جهت بارگذاری مدارک به admission.ut.ac.ir مراجعه کنند. همچنین مهلت ثبت نام پذیرفته‌شدگان غیرحضوری آزمون سراسری مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاری دامپزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران نیز که از روز دوشنبه پنج آبان آغاز شده بود روز جمعه نهم این ماه پایان پذیرفت.


بیشتر بخوانید


در نهایت پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران نیز از شنبه دهم تا پنجشنبه ۱۵ آبان می‌توانند به صورت غیرحضوری در رشته‌های پذیرفته شده به سامانه reg.ut.ac.ir مراجعه و با اطلاع از مدارک لازم نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کنند. درباره زمان شروع کلاس‌های دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه تاکنون اطلاع رسانی نشده است.

صنعتی شریف

بر اساس اعلام دانشگاه شریف، پذیرفته‌شدگان دکتری سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ این دانشگاه باید از طریق سامانه https://edu.sharif.edu به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند، مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان تا آخر وقت امروز شنبه ۱۰ آبان ماه ادامه دارد.

پذیرفته شدگانی که دانشجوی سال آخر بوده و قادر به ارائه مدرک ارشد نیستند و تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ است لازم است گواهی تایید شده توسط دانشگاه دانشگاه کارشناسی ارشد خود که در آن تاریخ احتمالی فراغت از تحصیل مشخص شده و فرم مخصوص معدل تعداد واحد گذرانده تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۸ را ارائه کنند.

همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف نیز تا روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه ادامه دارد و انتخاب واحد دانشجویان از ۱۴ واحد شروع می‌شود. در نهایت ثبت نام پذیرفته شدگان رودی بهمن ماه نیز پایان دی ماه اعلام می‌شود. در نهایت کلاس‌های آموزشی تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه شریف از روز شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد.

علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی به منظور ثبت نام دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان دستورالعمل اعلام کرد. بر این اساس ثبت نام تمامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در دو مرحله الکترونیکی و ارسال مدارک صورت می‌گیرد و در صورتی که هر یک از مراحل طبق زمانبندی اعلام شده طی نشود انصراف از ثبت نام تلقی خواهد شد.

ثبت نام الکترونیکی پذیرفته شدگان فوق از شنبه ۱۰ آبان آغاز شده و تا ۱۵ این ماه ادامه دارد؛ لذا کلیه پذیرفته شدگان موظف هستند با ورود به سامانه آموزشی گلستان به نشانی ir.ac.atu.ems نسبت به ثبت نام در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند. کلاس‌های دانشجویان جدیدالورود کلیه دوره‌ها اعم از کارشناسی ارشد، دکتری و کارشناسی دانشگاه علامه از شنبه مورخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری و برخط (آن لاین) و مطابق برنامه درسی ارائه شده خواهد بود.

دانشگاه خوارزمی

ثبت نام تمامی پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۳۹۹ دانشگاه خوارزمی به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرد و این ثبت نام شنبه ۱۰ آبان آغاز شد. ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه خوارزمی در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی تا روز چهارشنبه ۱۴ آبان ادامه دارد و کلاس‌های آموزشی دانشجویان نیز از روز شنبه ۱۷ آبان ماه آغاز خواهد شد.

دانشگاه تربیت مدرس

ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس از ۱۰ آبان ماه شروع شده و تا ۱۴ آبان ماه ادامه داد. عملیات ثبت نام غیر حضوری از طریق سامانه جامع دانشگاهی گلستان به نشانی http://golestan.modares.ac.ir انجام می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام غیرحضوری شامل تصویر تمام صفحات شناسنامه دانشجو (ایرانی) / گذرنامه (غیر ایرانی)، تصویر کارت ملی، تصویر مدرک نظام وظیفه یا فرم مشمولین نظام وظیفه T فرم سهمیه رتبه اولی T فرم درخواست تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات مقطع قبل/ توضیحات، تصویر مدرک کارشناسی یا فرم جایگزین، تصویر فرم صلاحیت عمومی ویژه برگزیدگان علمی، فرم تعهدات تحصیلی گواهی تایید معدل ویژه برگزیدگان علمی است.


بیشتر بخوانید


از آنجاییکه در شرایط فعلی حفظ سلامت دانشجویان در اولویت است، تا اطلاع ثانوی نیاز به ثبت‌نام حضوری وجود ندارد. پس از تکمیل ثبت نام غیرحضوری و انجام انتخاب واحد، شروع کلاس‌های دانشجویان نوورود به صورت مجازی از تاریخ ۱۷ آبان ماه خواهد بود.

زمان بندی شروع کلاس‌های نودانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها

دانشگاه پیام نور

ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۸ آبان انجام می‌شود. پذیرفته شدگان لازم است در زمان مقرر، با مراجعه به سیستم گلستان تصویر مدارک شامل؛ صفحه اول و توضیحات شناسنامه، تصویر پشت و روی کارت ملی، مدرک کارشناسی (دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی نیز ارائه دهند) و مدرک مشخص کننده نظام وظیفه ویژه آقایان را بارگذاری کنند. درباره زمان شروع کلاس‌های دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه تاکنون اطلاع رسانی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.