مراسم ۱۳ آبان بدون راهپیمایی و به شکل اجتماع با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه روز گذشته ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: برگزاری هر گونه همایش، یادواره و جشنواره صرفا با أخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است.

او با بیان اینکه در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی راهپیمایی برگزار نمی‌شود، افزود: اما اجتماع در میدان شهدای ذهاب و نیز مراکز شهرستان‌ها در محیط‌های باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

استاندار گیلان به گذشت افزون بر ۸ ماه از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات موثر و ارزشمند در زمینه مقابله با این بیماری در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است مردم و مسئولان به این مسئله توجه کنند که همچنان کار‌های بزرگی به ویژه با تغییر فصل و بیماری‌های شایع در فصل‌های پاییز و زمستان، پیش رو داریم.

زارع با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، تشکیل اجتماع‌های انسانی از عمده‌ترین علل شیوع کرونا است، ادامه داد: انتظار می‌رود مردم در ایام خجسته ماه ربیع الاول نیز در برگزاری جشن‌ها و مراسم در اجرای شیوه نامه های تدوین شده، همراهی داشته و از شکل گیری تجمع در محیط‌های بسته پرهیز کنند.

او با اشاره به اینکه عادی انگاری شرایط، از خطراتی است که باید نسبت به آن هوشیار باشیم، گفت: لازم است رعایت شوه نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان جدی گرفته شود.

استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت‌ها از اصناف، ادارات و اماکن پرتردد تأکید و اضافه کرد: ضمن آنکه اصناف قانونمند تشویق می‌شوند، باید با آن دسته از افرادی که توجهی به رعایت دستورالعمل‌ها ندارند، براساس قانون برخورد و حتی تا توبیخ کارکنان و یا تعطیلی آن واحد صنفی نیز پیش روند.

زارع همچنین بر ضرورت انجام ثبت نام دانشجویان به صورت غیر حضوری در تمامی دانشگاه‌های استان تأکید و تصریح کرد: شناورسازی ورود و خروج کارکنان اداره‌ها و نهاد‌ها و شناسایی کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا برای انجام دور کاری، در دستور کار است.

بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.