رئیس شبکه بهداشت درمان و آموزش شهرستان مرودشت گفت: نیاز به تخت‌های ویژه برای بیماران کرونایی در شهرستان مرودشت در حال افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجیداکبرزاده به شکستن رکورد بستری‌های روزانه در شهرستان مرودشت اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار کرونایی با وضعیت جسمانی وخیم در بیمارستان شهید مطهری مرودشت بستری شده اند که این بالاترین میزان بستری روزانه از ابتدای اپیدمی کرونا است.

او افزود: این در حالی است که تنها ۳۵ درصد مردم شهرستان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و شلوغی بازار و رفت‌و‌آمد‌های غیر‌ضروری حکایت از آینده‌ای تلخ دارد که تنها با تغییر رفتار مردم می‌توان از آن پیشگیری کرد.

رئیس شبکه بهداشت درمان و آموزش شهرستان مرودشت بیان کرد: جابه‌جا کردن این رکورد اعلام می‌کند که کرونا در شهرستان مرودشت به وضعیت خطرناکی رسیده است و این خطر تک‌تک همشهریان را تهدید می‌کند.

او گفت: در شرایطی که ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید مطهری مرودشت تکمیل شده است تعدادی از این بیماران باید در صف انتظار بستری برای دریافت خدمت درمانی قرار گیرند.

اکبرزاده افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مرودشت و شیوع همه گیری این بیماری، تعداد تخت‌ها و تجهیزات بیمارستان جوابگوی بیماران نخواهد بود، بنابراین از مردم می‌خواهیم در منزل بمانند و درصورت لزوم برای خروج از منزل همواره اصول بهداشتی را رعایت کنند

صف انتظار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان مرودشت

او گفت: در شرایطی که ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید مطهری مرودشت تکمیل شده است تعدادی از این بیماران باید در صف انتظار بستری برای دریافت خدمت درمانی قرار گیرند.

اکبرزاده افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مرودشت و شیوع همه گیری این بیماری، تعداد تخت‌ها و تجهیزات بیمارستان جوابگوی بیماران نخواهد بود، بنابراین از مردم می‌خواهیم در منزل بمانند و درصورت لزوم برای خروج از منزل همواره‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اکبرزاده گفت: پاسخگویی به بیماران کرونا باعث می‌شود که روند درمان بیماران دیگر بر زمین بماند و مدت زمان درمان آن‌ها به طول بینجامد.

به گفته او، سهل‌انگاری و جدی نگرفتن کرونا، عدم استفاده از ماسک، تجمع‌های غیر حضوری و سفر‌های غیر ضروری اصلی‌ترین عامل افزایش مبتلایان به کرونا در مرودشت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: بی شک برای کنترل و کاهش این بیماری نیاز است تا مردم نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نشده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.