خاکی صدیق گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا، نیازی به حضور دانشجویان نو ورود به منظور ثبت نام یا فراگیری آموزش‌ها نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مطابق مطالعه بین المللی که در فروردین و اردیبهشت ۹۹ انجام شد به این نتیجه دست یافتیم که دانشجویان جدید الورود برای حضور در دانشگاه باید در اولویت قرار بگیرند.

او افزود: یکی از اولویت‌های کاری ما این بود تا دانشگاه‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که دانشجویان جدید الورود بتوانند به مدت ۲ الی ۳ هفته در دانشگاه حضور یابند.

خاکی صدیق تصریح کرد: با بروز موج سوم ویروس کرونا، شرایط نامساعد کشور و مصوبه‌ای که ستاد کرونا در روز‌های اخیر داشته است، طبیعتا برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان جدید الورود در دانشگاه با توجه به اهمیت بسیار زیاد از جمله آشنایی با محیط دانشگاه، استادان، دانشجویان و ... لغو شده است.

او با بیان اینکه تمام آموزش برای دانشجویان جدید الورود همانند دانشجویان دیگر در این ترم به صورت مجازی است، تاکید کرد: مراحل ثبت نام در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید به صورت الکترونیکی باشد و تمام زیرساخت‌های آن فراهم شود که این مراحل به خوبی انجام شده است؛ بنابراین نیازی به حضور فیزیکی دانشجویان جدید الورود برای ثبت نام و آموزش دیدن در ترم اول نخواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: باوجود اینکه حضور دانشجویان نو ورود از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار بود، ناچار شدیم تمام فرآیند ثبت‌نام و آموزش دانشجویان جدیدالورود را به صورت مجازی برقرار کنیم.

او ادامه داد: آموزش دانشگاه‌ها از اواخر شهریور و اول مهر با تفاوت یک هفته الی ۱۰ روز با یکدیگر آغاز شد و از آن جایی که دانشجویان جدید الورود به مدت یک ماه و نیم از آموزش‌ها عقب مانده اند؛ بنابراین دانشگاه‌ها به منظور جلوگیری از لطمه به این دانشجویان و برقراری موفق آمیز بودن ترم اول برای آنان برنامه‌های متفاوتی را اجرا خواهند کرد.

خاکی صدیق اضافه کرد: مجوز‌هایی برای برگزاری برنامه‌ها به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان جدید الورود داده شده است، برای مثال دانشگاه‌ها می‌توانند تعداد واحد‌های داده شده به دانشجویان ترم اولی را کمتر از حد معمول دهند و به ساعت‌های کلاس اضافه کنند تا دانشجویان بتوانند در یک بازه زمانی باقی مانده از ترم دروس عقب افتاده را جبران کنند.

او گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند ترم را برای دانشجویان جدید الورود تمدید کنند و این کار در دستور کار برخی از دانشگاه‌ها قرار گرفته است، یعنی ترم جاری به مدت ۲ الی ۳ هفته در صورت ضرورت به منظور پایان یک ترم بدون دغدغه تمدید خواهد شد تا به اینصورت دانشجویان لطمه‌ای برای عقب ماندن از دروس تحصیلی خود نبینند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۲۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
یادم میاد اون زمانی که رفتیم دانشگاه تازه ماشین حساب چهار عمل اصلی در اومده بود و به ما اجازه کار با ماشین حساب را نمیدادن و تمام عملیات ریاضی را با دست انجام میدادم // الان زیر لحاف تحصیل میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
معلوم ميشه از ازدحام ثبت نام تو دانشگاه آزاد خبر نداره