رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: مبنای تأمین اعتبار پروژه‌های استان خروجی مطالعات آمایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد عرب‌اول رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان  گفت: برای سال ۱۳۹۹ در بخش اقتصاد مقاومتی بر اساس ابلاغیه‌ای که به استان داشتیم، ۴۴ پروژه مصوب شده که از این تعداد ۱۷ پروژه از محل منابع استانی تامین اعتبار و به صورت استانی مبادله موافقت نامه می‌شود.

او با بیان این که اعتبار بقیه طرح‌ها به صورت متمرکز و ملی تامین می‌شود، افزود: برای ۱۷ پروژه استانی ۱۲۶ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که تا کنون ۳۸ میلیارد تومان یعنی ۲۶ درصد تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال تخصیص کامل شود و این پروژه‌ها را در بخش اقتصاد مقاومتی به سرانجام برسانیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه‌های جهش تولید بیان کرد: در این راستا ۳۷ پروژه برای استان مصوب شده و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سازمان برنامه و بودجه کشور یکهزار و ۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده که ۳۴۸ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی، ۲۷۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، ۴۰۱ میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی، ۳۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۳۷ میلیارد تومان هم آورده بخش خصوصی است.

او ابراز امیدواری کرد که ۳۷ پروژه یادشده براساس میزان تعهد داده شده در سال ۹۹ به سرانجام برسد تا رسالت اصلی تعریف شده در جهت جهش تولید برای استان شکل گیرد.

عرب‌اول گفت: خوشبختانه منابعی که برای استان در نظر گرفته شده صرفاً با نگاه ردیف استانی نیست، برخی پروژه‌ها از ردیف‌های مختلف تامین اعتبار می‌شود که این پروژه‌ها از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ردیف سواحل مکران و زیرساخت‌های توسعه روستایی و سایر ردیف‌های که به مرور به استان ابلاغ خواهد شد تا پایان سال تأمین اعتبار و رقمی که تعهد استان است مرتفع می‌شود.

او تصریح ن کرد: مبنای تأمین اعتبار پروژه‌ها خروجی مطالعات آمایش استان است که بر این اساس حوزه راه تقریباً اعتبارات چشمگیری داشته، منابع آب در حوزه جهش و اقتصاد مقاومتی در رده دوم قرار دارد و سومین حوزه که بالاترین تعداد پروژه را دارد، بخش کشاورزی و شیلات است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار