نایب رییس انجمن خرمای استان کرمان گفت: چهار دستگاه مکانیزه کشاورزی برای کمک به نخلداران امروز در بم به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دهقاتی، رییس خانه کشاورز بم گفت : با توجه به این که شهر بم یک باغ شهر  است و  با شرایط فعلی  رسیدگی به باغ ها به صورت سنتی هزینه‌های زیادی برای کشاورزان و نخلداران دارد توسعه مکانیزاسیون به کمک کشاورزان آمده است.

او افزود:  امروز چند دستگاه مکانیزه کشاورزی در شهرستان بم به بهره برداری رسید، دستگاه خورد کن ضایعات و سر شاخه‌های نخل خرما که  تولیداتش به مصارف گلخانه ها و همچنین خوراک دام می رسد.

دهقانی افزود: دستگاه گرده افشانی به صورت مکانیزه هم با کمترین میزان مصرف گرده امروز به بهره برداری رسید.

عارف کیا ،رییس محیط زیست بم گفت: یکی از دغدغه‌های محیط زیست با توجه به باغ شهر بودن بم پسماند‌های کشاورزی شامل سرشاخه‌ ها و تنه‌های درخت خرما بود که با تکنولوژی و طراحی دستگاه خورد کن ضایعات می توان از سوختن آن‌ها و آسیب به محیط زیست جلوگیری کرد.

فروزنده سازنده دستگاه‌های مکانیزه و بالابر نخل هم گفت: دستگاه بالابر نخل ،هرس وگرده افشانی نخل را با هدف کمک به کشاورزی ساخته ام.

او ادامه داد: سالانه تعداد زیادی از کارگران و کشاورزان از نخل ها سقوط می کردند و این امر حتی باعث قطع نخاع و مرگ کشاورزان می شد به همین دلیل به این فکر افتادم تا دستگاه بالابر نخل را بسازم که  امروز به بهره برداری رسید و مورد استقبال زیادی قرارگرفته است .

محمد حسین اکبری، نایب رییس انجمن خرمای استان کرمان هم گفت: رونمایی از ۴ دستگاه مکانیزه  کمک فراوانی به کشاورزان و نخل داران خواهد کرد این چهار دستگاه شامل سرشاخه و ضایعات خردکن خرما، دستگاه گرده افشانی، دستگاه اره شارژی برای هرس نخل و دستگاه بالابر نخل است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار