مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت خرما از ۳۵۰ هکتار نخلستان‌ ارزوئیه آغاز و پیش بینی می­ شود تا پایان فصل بیش از هزار و ۵۷۵ تن محصول تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: هم اکنون از ۳۵۰ هکتار نخلستان‌ در ارزوئیه به طور متوسط از هر هکتار ۴ و نیم تن محصول خرما برداشت و پیش بینی می­ شود تا پایان فصل بیش از هزار و ۵۷۵ تن محصول تولید شود.

او با بیان اینکه ارقام خرمای موجود در شهرستان شامل آل مهتری، خاصوئی، پیارم، کلوته، شاهانی، مضافتی، خنیزی، کبکاب وغیره است، افزود: خرمای تولیدی به صورت خشک و تازه خوری مصرف می‌شود.

امیری بیان داشت: برداشت خرما در این شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام وبسته بندی می­ شود.

او بیان داشت: با توجه به اینکه خرما گیاهی مقاوم به کم آبی وخشکی است استقبال مردم این شهرستان به کشت ارقام تجاری خشک ونیمه خشک هرساله درحال افزایش است و هرکیلوگرم خرمای تولیدی بسته به نوع رقم به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می­ شود.

امیری با اشاره به اینکه برداشت خرما با دست و با نیروی کارگری انجام می­ شود، افزود: چالش‌ها ومشکلات خرماداران شهرستان کمبود نیروی کارگری به دلیل همزمانی برداشت پسته وخرما در شهرستان، نبود مرکز خرید تضمینی خرما در شهرستان، خرید خرما با قیمت بسیار پایین از کشاورزان به دست واسطه‌ها انجام می‌شود وافت قیمت محصول تولیدی امسال نسبت به سال قبل و نبود وجود سردخانه مناسب در شهرستان وبالا بودن هزینه حمل این محصول برای ارسال به سردخانه‌های استان مجاور مانند هرمزگان وحاجی آباد است.

برداشت خرما درشهرستان ارزوئیه از اوایل شهریورماه آغاز وتا اواسط مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار