روزهای اخیر فیلمی با محتوای تخریب گلهای زعفران در مزرعه کشاورزی با وسیله علف زن برقی منتشر و به شهرستان تایباد در خراسان رضوی به خاطر نارضایتی کشاورز از مشکلات حوزه زعفران نسبت داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری رئیس جهاد کشاورزی تایباد گفت : بررسی‌های صورت گرفته از کشاورزان زعفرانکار این شهرستان نشان داد این فیلم متعلق به این شهرستان نیست.

او افزود: هرچند هفته گذشته به خاطر افت شدید قیمت زعفران شاهد برخی نارضایتی‌ها و بروز مشکلات برای بهره برداران زعفران در استان و این شهرستان بودیم، اما این فیلم و عکس‌های منتشر شده از آن متعلق به تایباد نیست.

رئیس جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: هفته پیش قیمت هر کیلوگرم گل زعفران به ۴۵۰ هزار ریال رسید . از اوایل این هفته با اعلام رسمی برنامه‌ریزی دولت برای خرید حمایتی زعفران شاهد دو برابر شدن قیمت هر کیلوگرم گل زعفران در این شهرستان هستیم.

میری بیان کرد: امیدواریم با آغاز رسمی خرید حمایتی زعفران از سوی شبکه تعاون روستایی در این استان شاهد واقعی شدن قیمت و کاهش و جبران زیان وارده به کشاورزان و زعفرانکاران باشیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر هفت هزار هکتار از مجموعه ۹۲ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی در شهرستان تایباد قرار دارد و هفت هزار بهره بردار در این شهرستان در حوزه زعفران فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
تو ازکجا خبر داری که هست یا نیست؟؟مگه از پشت میزتون بلند میشید که درد کشاورزارو بدونید؟؟