برابر مصوبه ستاد ملی کرونا از ساعت ۱۲ ظهر فردا (دوشنبه ۱۲ آبان) تاساعت ۲۴ جمعه (۱۶ آبان) خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از بوشهر و ورود خود‌رو‌های شخصی با پلاک غیربومی به این شهر ممنوع می‎شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یکشنبه‎شب در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: برابر مصوبه ستاد ملی کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد از ساعت ۱۲ ظهر فردا (دوشنبه ۱۲ آبان) تاساعت ۲۴ جمعه (۱۶ آبان) خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از بوشهر و ورود خورد‌های شخصی با پلاک غیربومی به این شهر ممنوع می‎شود.

مجید خورشیدی افزود: براساس این مصوبه خودرو‌های عمومی، امدادی، دارای تردد اضطراری و همچنین خودرو‌های حامل بار و سوخت از ممنوعیت آمد و رفت معاف هستند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی نیز با همکاری بسیج در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر می‌شوند و از هرگونه ترددی که شامل محدودیت‎ها باشد، جلوگیری می‎کنند.

معاون استاندار بوشهر از شهروندان بوشهری خواست در اجرای محدودیت‎های اعمال شده همکاری کنند.

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار متخلفان 

خورشیدی عنوان کرد: خودرو‌هایی که به محدودیت‌ها توجه نکنند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند.

او گفت: علاوه بر کنترل دقیق خودرو‌ها در ورودی و خروجی بوشهر، در گلوگاه‎های ورودی استان شامل شهید موسوی دیلم و همچنین شهید صلاحی دشتستان، نیز محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

معاون استاندار بوشهر از فرمانداران هم خواست در اعمال محدودیت‎ها حداکثر همکاری را با نیروی انتظامی و سایر دستگاه‎های مربوط داشته باشند.

خورشیدی ادامه داد: صدا و سیما و سایر رسانه‎ها نیز باید در خصوص محدودیت‎ها اطلاع رسانی کنند.

شغل‎های گروه سه و چهار از چهارشنبه تعطیل می‌شوند

او همچنین بیان کرد: از چهارشنبه نیز به مدت ۱۰ روز فعالیت شغل‎های گروه سه و چهار شامل مشاغل آموزشی، ورزشی، کافه‎ها، آرایشگاه‏‌های زنانه و قهوه‎خانه‌ها در بوشهر ممنوع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: همچنین باتوجه به ممنوعیت برپایی چادر و پارک خودرو در سواحل استان از شهروندان انتظار است در تعطیلات فرارو به این امر توجه کنند.

خورشیدی تاکید کرد: شهروندان باید حتی المقدور تا جایی که می‌توانند تردد‌های درون شهری را به حداقل برسانند و زمان سفر‌های خود را نیز  به زمانی موکول کنند که شیوع کرونا با شیب منفی همراه باشد.

 ۲۵ مرکز استان شامل محدودیت کرونایی هستند

 نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عصر روز امروز (یکشنبه ۱۱ آبان)، به ریاست حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و دبیر این کمیته برگزار شد.

در این نشست، مقرر شد در ۲۵ شهر مرکز استان که وضعیت قرمز دارند و پیش از این محدودیت‌هایی از سوی ستاد ملی کرونا در این شهر‌ها اعمال شده است، خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های غیربومی ممنوع باشد.

محدودیت تردد از ۱۲ ظهر فردا در مبادی ورودی و خروجی بوشهر اجرا می‌شود

این محدودیت‌ها شامل موارد ضروری، کالا‌های مایحتاج مردم و موارد اضطراری نمی‌شود.

همچنین مقرر شد مجموعه استان تهران و البرز به صورت یکپارچه شامل این محدودیت تردد واقع شود.

براساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، از ۱۲ ظهر فردا دوشنبه ۱۲ آبان این محدودیت‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های مراکز استان و مجموعه استان تهران و البرز اعمال خواهد شد و تا ساعت ۲۴ شب روز جمعه ۱۶ آبان  ادامه خواهد داشت.

مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهار محال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.