عاملی گفت: وجود ۱۴ دانشگاه متعلق به نیرو‌های مسلح و ۳۰ مرکز آموزشی و پژوهشی این نهاد، ظرفیت عظیم ملی باید تقویت بیشتری شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیرو‌های مسلح سرمایه ملی و سرمایه عظیم انسانی و اجتماعی یک کشور بوده که منشاء اعتماد ملی و اعتماد به نفس ملی هستند.

او افزود: نیرو‌های مسلح به لحاظ ظرفیتی که در توسعه علم و فناوری دفاعی و پژوهش‌های دفاعی دارند به عنوان سرمایه‌ای ملی محسوب می‌شوند که می‌توانند به سایر بخش‌های علم و فناوری کشور کمک کنند و باعث توسعه صنعت و اقتصاد کشور شوند.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: نیرو‌های مسلح امانتدار وفاداری نسبت به مردم و حکیم انقلاب بوده‌اند و قدرت خلاقانه دفاعی کشور در مقایسه با گذشته چندین برابر شده و قدرت بازدارندگی تعدی به حریم ملی را به اوج رسانده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کشور‌های قدرتمند دنیا این مسئله فراگیر است که بسیاری از حوزه‌های نوآوری و پایه‌های مهم اقتصاد دانش بنیان در مراکز علمی و پژوهش نیرو‌های مسلح پی‌ریزی می‌شود.

عاملی افزود: نیرو‌های مسلح به لحاظ ظرفیتی که در توسعه علم و فناوری دفاعی و پژوهش‌های دفاعی دارند به عنوان سرمایه‌ای ملی محسوب می‌شوند که می‌توانند به سایر بخش‌های علم و فناوری کشور کمک کنند و باعث توسعه صنعت و اقتصاد کشور شوند.

او اضافه کرد: این همکاری و تفاهم نامه‌ای که امضا شد بیشتر از این جهت حائز اهمیت است که بتوانیم به توسعه ظرفیت‌های علمی و فناوری نیرو‌های مسلح و توسعه همکاری‌های این نیرو‌ها با بخش صنعت، اقتصاد و کشاورزی وغیره کمک کنیم.

عاملی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مرحله یک شتاب بزرگ و در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در جهان است گفت: ما توانسته‌ایم در حوزه علم و فناوری رتبه‌های بزرگی را در دنیا کسب کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: ضریب نرخ رشد علم در ایران، کشور ما را در رتبه چهارم جهان قرار داده است و همچنین در بسیاری از حوزه‌ها مانند نانو، بایو و برخی فناوری‌های فضایی ایران جزو ده کشور برتر دنیا است.

کارگروه مشترکی بعد از امضای تفاهم نامه بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: وجود ۱۴ دانشگاه متعلق به نیرو‌های مسلح و ۳۰ مرکز آموزشی و پژوهشی این نهاد، ظرفیت عظیم ملی است که باید با تسهیل کردن امور مربوط به رسمیت شناختن مدارک و توسعه‌های لازم، تقویت بیشتری شوند.

عاملی تاکید کرد: امور نخبگانی و پیوند آن با نیرو‌های مسلح یک ظرفیت مضاعفی را به‌وجود می‌آورد که امیدوار هستیم این مرجعیت نخبگانی بیشتر از گذشته تقویت شود.

او افزود: کارگروه مشترکی بعد از امضای تفاهم نامه بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود و ما در این همکاری جدی هستیم و هر مساعدت و کمکی که لازم باشد انجام خواهیم داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بخش دیگر تفاهم نامه مربوط به همکاری‌ها در حوزه فرهنگ بود، که در چارچوب سند مهندسی فرهنگی کشور و در حوزه امور فرهنگی نیرو‌های مسلح و ایجاد فضای روحیه اسلامی و انقلابی در جامعه همکاری‌هایی را که می‌توانیم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.