نخستین جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما در روستای ام الطمیر اهواز آغاز شد.

خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نخستین جشنواره ملی و آیین شکر گزاری خرما در روستای ام الطمیر اهواز با حضور مسئولان استانی با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز  شد و  ۱۵ استان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در این جشنواره حاضر هستند.

امیری زاده ایجاد فضای مناسب برای رقابت سالم و سازنده به منظور دستیابی به افزایش تولید با رعایت ملاحظات زیست محیطی، ارتقای مهارت، دانش و آگاهی بهره برداران در خصوص موضوع جشنواره را از اهداف نخستین جشنواره ملی خرما عنوان کرد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اظهار دشت: از دیگر اهداف این جشنواره  اطلاع رسانی در خصوص توانمندی‌های خوزستان در زمینه تولید و صادرات محصول راهبردی خرما، معرفی نوآوری‌ها و ارایه آخرین نتایج طرح‌های پژوهشی به نخل داران کشور، معرفی صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما است.

این مقام مسئول در ادامه تبیین تنگناها، مشکلات و چالش‌ها در فرآیند تولید محصول خرما، ایجاد بستر مناسب میان پژوهش، آموزش و کشاورزان و تبادل دانش روز و بومی و تجربه، تسهیل در بازاریابی، استاندارد سازی و صادرات را گامی در جهت جهش تولید، امنیت غذایی و اشتغال پایدار برشمرد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.