زنگ استکبارستیزی در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در مدرسه اتحاد بوشهر به صدا درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سیزدهم آبان هر سال، یادآور سه رخداد مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

این سه رویداد با هویتی یگانه یعنی همان مبارزه با استکبار، هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند،به همین علت، ۱۳ آبان در تقویم کشورمان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری شده است.

این روز به نام روز دانش آموز هم در تقویم کشورمان به ثبت رسیده است.

هر سال به این مناسبت در مدارس برنامه‌هایی برگزار می‌شد که امسال با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری در مدارس، این برنامه به صورت محدود برگزار شد.


بیشتر بخوانید


به همین مناسبت صبح امروز زنگ استکبارستیزی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر و تعداد کمی از دانش‌آموزان در مدرسه متوسطه دخترانه اتحاد شهر بوشهر به صدا درآمد.

این برنامه از شبکه اجتماعی دانش آموزی «شاد» هم پخش شد.

حجت الاسلام یوسف جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه روز استکبارستیزی برای ما تنها یک نام و عنوان نیست، گفت: استکبار ستیزی از مفاهیم عمیق قرآنی  برگرفته شده و رسالتی برعهده ما قرار داده شده است.

علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با اشاره به مناسبت‌های ۱۳ آبان، بیان کرد: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار علیه استکبار جهانی است و ما به عنوان پیروان عدالت و شیعه امام علی(ع) همواره وظیفه داریم با استکبار و مستکبرین مبارزه و از مستضعفان حمایت کنیم.

اجرای گروه رزم‌نوازان سپاه امام صادق(ع)، خواندن دکلمه، تجلیل از دانش آموزان نخبه و برتر مدارس  از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

قرار است مراسم روز ملی مبارزه با استکبار فردا با رعایت دستورهای بهداشتی در ساحل بوشهر برگزار شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.