فرماندار گناباد گفت: خرید حمایتی زعفران در مرکز خرید حمایتی جنوب خراسان رضوی واقع در گناباد از دوشنبه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: خرید حمایتی زعفران در گناباد به عنوان یکی از ۶ مرکز خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی تا ۳۰ آذر ماه امسال ادامه دارد و زعفران شهرستان‌های جنوبی این استان در این مرکز خریداری می‌شود.

او افزود: زعفران پوشال مرغوب با قیمت هر کیلو ۱۱۰ میلیون ریال و نگین ۱۳۰ میلیون ریال از زعفران کاران خریداری می‌شود.

فرماندار گناباد ادامه داد: با هدف جلوگیری از جولان دلال‌ها در بازار زعفران خرید حمایتی توسط مراکز خرید تعاون روستایی انجام می‌شود و کشاورزان باید از این قابلیت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

قربانی با اشاره به اینکه باید از فرصت ثبت جهانی زعفران گناباد در سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) برای رونق اقتصادی منطقه و تبیین و شناساندن اصالت این محصول در سطح بین‌المللی استفاده مناسب کرد، بیان کرد: زعفران تولیدی گناباد از کیفیت مطلوب برخوردار است و نقش مهمی در اقتصاد خانوار‌های تولید کننده این محصول ایفا می‌کند و سالانه ۱۲.۵ تا ۱۳ میلیون تن زعفران در این شهرستان برداشت می‌شود.

او تصریح کرد: ثبت زعفران مبتنی بر قنات این شهرستان در فهرست آثار جهانی سازمان خواروبار ملل متحد (فائو) طی دو سال گذشته نشان دهنده غنای این محصول است.

۸۶ هزار هکتار از مجموع ۱۰۵ هزار هکتار زمین‌های کشت زعفران ایران مربوط به خراسان رضوی است که در این میان گناباد با سه هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه زعفران سالانه ۱۲ تن محصول تولید می‌کند و نیمی از زمین‌های زیر کشت این شهرستان به زعفران اختصاص دارد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.