مسعود ردایی تهیه کننده سینما درباره مسائلی که باید در دوران پساکرونا برای جذب حداکثری مخاطب به سالنهای سینما و خروج از بحران مخاطب زدگی در نظر گرفت به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آمدن کرونا، رفتن آن که حداقل دو سال زمان میبرد و عواقبش، نوعی بی انگیزگی در برخی رفتارهای مردم به وجود آورده است. یکی از آنها کم رنگ شدن حضورشان در سالنهای سینماست. در پایان کرونا، ایجاد تمایل و انگیزه بین مردم برای رفتن مجدد به سینماها نیاز به تبلیغات و شرایط انگیزشی خاصی دارد تا دوباره با این صنعت آشتی و رفاقت کنند. البته این نوع کم اعتمادی در سینماهای دنیا وجود دارد و مختص ایران نیست.
وی افزود: از سویی نباید شرایط و بار منفی که در روح روان مردم بوجود آمده را دست کم گرفت و به راحتی از آن گذشت. بخصوص پس از پایان کرونا که حتما مشکلات این بخش باید با روشهای خاص درمانی همگانی مرتفع گردد. به طور قطع رواج شادی و نشاط از مهمترین مولفههای این جریان خواهد بود.
این تهیه کننده اظهار کرد: تولید فیلمهای کمدی سالم و پر محتوا میتواند یکی از راههای مرتفع کردن مشکلات پساکرونای مردم باشد، البته نه برخی از آثار شبه طنز و کمدی که طی این سالها تولید شد و باورها و نگاه مردم را خدشه دار کرد.
تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» ادامه داد: تبلیغات هم بسیار کمک کننده است. تبلیغاتی صادق برای جلب اعتماد مردم برای رفتن به سینماها و دیدن فیلمهای جذاب به دور از هرگونه بیماری و در فضایی سالم.
ردایی عنوان کرد: در نظر گرفتن برخی موارد تشویقی و انگیزشی برای کشاندن مخاطب در فضایی پر نشاط و آرام به سینما هم از مواردی است که میتواند کمک کند. مسئولان باید برای پساکرونا راهکارهایی در نظر بگیرند در غیر اینصورت و عدم اعمال مواردی که به آنها اشاره کردم، مخاطبان در محیط امن خانه که به آن عادت هم کرده اند میمانند و به سینما نمیروند.
انتهای پیام/