به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبررئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ظهر امروز در آیین نمادین تجلیل از دانش آموزان با نیازهای ویژه برتر فرهنگی، هنری و ورزشی استان که به صورت نشست زنده برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاشها وفعالیتهای ارزنده معلمان و دست اندرکاران حوزه آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان گفت: همزمان با این نشست ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دارای رتبههای برتردر ۳۹ مدرسه استثنایی در شهرستانها ومناطق تابعه استان تجلیل شدند.
او ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این برنامهها و ایجاد فضای شاد برای دانش آموزان افزود: این آیین به منظور تقویت انگیزه دانش آموزان، ایجاد اعتماد به نفس، تقویت خودباوری و نشاط افزایی برگزار شد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: تقدیر و تجلیل بهانهای است تا دانش آموزان در عرصههای مختلف به رقابت بپردازند واهمیت دادن به آنها سبب میشود تا با ارتقای بهداشت روان به جایگاه اجتماعی متناسب با توانمندیهای خود دست یابند.
رنجبر با بیان اینکه اولین دغدغه دست اندکاران تعلیم وتربیت در مدارس تأمین نیروهای کیفی در جامعه است، افزود: برگزاری جشن و نشاط باعث رشد وتکامل وجودی یک دانش آموز در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی ومعنوی میشود.
رنجبر گفت: تربیت شهروندانی فعال، بانشاط، مسئولیت پذیر، پویا و دارای مهارتهای فردی و اجتماعی در آموزش وپرورش با نیازهای ویژه اهمیت زیادی دارد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی اعلام کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه ثابت کردند که با وجود محدودیتهایی که دارند با تکیه بر همت واراده بلند خود میتوانند بعنوان فردی تأثیرگذار، موفق، کارآمد و ارزنده در زندگی واقعی عمل کنند.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه توانمندیها خاصی دارند که باید شکوفا شود، افزود: شناسایی وشکوفایی این استعدادها نیاز به توجه معلمان در مدرسه و والدین در کانون خانواده دارد.
او با بیان اینکه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه پیچیده و تخصصی است، عنوان کرد: آینده خوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با برنامه ریزی صحیح و پیش بینی نیازهای آنها شروع میشود.
انتهای پیام/م