حزب دموکرات آمریکا در حال مشورت برای تدابیری قانونی است تا در صورت پیروزی نامزد حزبش آنها را علیه رقیب جمهوری‌خواه او به کار گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مقامات ارشد حزب دموکرات آمریکا در حال رایزنی برای تدابیری قانونی هستند تا در صورتی که «جو بایدن» نامزد حزبشان، پیروز شد علیه «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه او، آنها را به کار گیرند.

سوال بزرگی که دموکرات‌ها با آن رو به رو هستند در حال حاضر این است که آیا در صورتی که بایدن در انتخابات پیروز شود همراه با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دستور تحقیق درباره ترامپ را صادر خواهد کرد یا نه؟

گفتنی است حزب دموکرات اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارد.

«مایک کیگلی» عضو دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، در این باره توضیح داد: «سوالاتی هست که باید برای آن‌ها پاسخی ارائه دهیم. فعالیت‌های غیرقانونی باید بررسی شود. این رفتارما بسیار عادلانه است.»

به نوشته این وبگاه خبری کمیته اطلاعاتی آمریکا قصد دارد تحقیقاتی درباره «سیاسی شدن نهاد‌های اطلاعاتی در وزارت امنیت داخلی» انجام دهد؛ این تحقیقات در حال حاضر از سوی ترامپ منع شده است.

«کرولاین مالونی» رئیس کمیته اصلاح و نظارت نیز با اشاره به آنکه اولویت آن‌ها کنترل و مبارزه با ویروس کروناست و احیای اقتصاد از اهداف دیگر آنان خواهد بود، افزود: «تحقیقات درباره پرونده ترامپ نیز به روال خود پیش خواهد رفت.»

یکی از مقامات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز بیانیه‌ای به این وبگاه خبری نوشته و در آن اعلام کرده است: «در آینده کمیته ما عملکرد پمپئو [وزیر امورخارجه آمریکا] را نیز زیر سوال خواهد برد.»

البته با در نظر گرفتن این نکته که بایدن شعار اتحاد در آمریکا را در صورت پیروزی مطرح کرده است، همچنان اتخاذ اقداماتی علیه ترامپ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست میزان فشار بر رئیس جمهور کنونی آمریکا در صورت شکست بیشتر خواهد شد یا نه.

به گفته مقامات حزب دموکرات آمریکا، در تعیین این روند نانسی پلوسی نقشی مهم ایفا خواهد کرد و پیش از انجام هر اقدامی او وضعیت جامعه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سوال دیگری که در این وبگاه خبری مطرح شده آن است که «دموکرات‌ها تا چه حد در بررسی جزئیات دوران ریاست جمهوری ترامپ دقیق خواهند شد و آیا امکان افشای مدارکی که ترامپ در زمان استیضاح مخفی کرده وجود دارد یا نه.»

«جیمی راسکین» عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این باره توضیح داد: «هر مورد را به طور جداگانه بحث خواهیم کرد و تصمیم مخصوص به آن را اتخاذ می‌کنیم. در پاره‌ای از موارد باید بررسی کنیم آیا نیاز به وضع قانونی جدید وجود دارد. باید تحقیقاتی انجام شود تا از آسیب و رسوایی و فساد دوباره جلوگیری شود.»

«جیم هیمس» عضو ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است: «افرادی که از قوانین سرپیچی کرده‌اند باید محاکمه شوند، اما دموکرات‌ها نباید در این حوزه افراط به خرج دهند.»

به گفته برخی از دموکرات‌ها این احتمال نیز وجود دارد که در صورت پیروزی بایدن، برخی از جمهور‌خواهان نیز با محاکمه و تحقیق درباره متخلفان در دولت ترامپ موافقت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار