ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) وحدت و همبستگی را برای جامعه بشریت به ارمغان آورد.

ولادت حضرت رسول اکرم، وحدت را برای بشریت به ارمغان آوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبرد‌های بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکار‌های ارایه شده از طرف پیامبرخاتم (ص) بود.

روز‌های ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامد‌ها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. منشأ این اقدام برپایه روایاتی است که در خصوص زادروز نبی مکرم اسلام (ص) مطرح شده و به سبب آن پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این ۲ روز با برپایی جشن و سرور و شادمانی، ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم (ص) ابراز می‌دارند.

نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت‌ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آن‌ها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نبی الرحمه و رحمه للعالمین، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد. گرچه تحقیق و بررسی عالمانه و موشکافانه در شناسایی زادروز پیامبر اسلام (ص)، توسط مورخان و پژوهشگران در تاریخ اسلام ضروری و کاری بایسته است، اما آنچه ضروری به نظر می‌رسد این است که پیامبر اسلام (ص) از همان آغاز خلقت، چون خورشیدی تابان و به تعبیر قرآن کریم چراغ روشنگر تاریخ بشریت را منور به نور هدایت خود ساخته و با تولد آن مکرم خدای متعال اراده فرمود، مقام کرامت را به دست ایشان و با کتاب کریم خود تحقق بخشد.

نگاه هفته وحدت، نگاهی وحدت آفرین در همه مشترکات موجود در جهان اسلام و مسلمانان است، نگاهی که به تعبیر امام علی (ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانای پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند.

حجت الاسلام طالبی کارشناس مذهبی همدان درگفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه ولادت حضرت رسول اکرم، وحدت را برای بشریت به ارمغان آورد، افزود: جهان اسلام باید با اهتمام و عنایت خداوند نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند، چراکه هیچ کس وارد بهشت نمی‌شود، مگر اهل ایمان و تقوای الهی بوده و کسی اهل ایمان نیست، مگر اهل محبت باشد.

کارشناس مذهبی همدان با بیان اینکه اصل اساسی در جامعه اسلامی اصلاح امور است، بیان کرد: هر کسی می‌تواند به دنبال فساد و خونریزی رود و دو به هم‌زنی را در پیش بگیرد، اما هنر اسلام ناب محمدی این است که مسلمانان جهان به دنبال صلح و اتحاد بروند.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: روز ولادت نبی اکرم اسلام (ص) روزی است که آسمان مشهورتر از زمین بوده و این ایام مصادف با ولادت امام صادق (ع) شده است.

او با بیان اینکه مکتب پیامبر (ص) در گیتی بی‌نظیر و بی‌همتا است، اضافه کرد: این نازنین عالم به‌گونه‌ای مکتبش را به جهان عرضه کرد که با مرور زمان و با پیشرفت دانش و پیدایش علوم روز، هیچ‌گاه تأثیری در محتوای مکتب آیین محمدی نداشته و راه رسیدن به وضعیت بهتر و روشن را برای آیندگان نیز فراهم می‌سازد.

این کارشناس اظهار داشت: مسلمانان در طول سال‌های درازی که تعالیم این مکتب الهی را در دستور کار خود قرار دادند، راه سعادت و رسیدن به قله کمال را یافتند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.