استاندار اردبیل از تولید پنل های خورشیدی برای نخستین بار در کشور در اردبیل با مشارکت بانک ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در حاشیه نشست با حسین زاده ، مدیر عامل بانک ملی گفت: پنل های خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات در سال برای نخستین بار در کشور در استان اردبیل قرار است احداث شود.

او با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل افزود: هفته آینده ۲۵۰ میلیارد تومان به پیمانکاران راه آهن تزریق می‌شود.

استاندار اردبیل عنوان کرد: با پیگیری های انجام گرفته با مدیر عامل بانک ملی، مقرر شد ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد ۴۰۰ میلیاردی این بانک تا هفته آینده پرداخت شود.

بهنامجو ادامه داد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه از محل اسناد انجام شده که هفته آینده این مبلغ هم به پروژه تزریق می شود. 

او تصریح کرد: با پیگیری های انجام گرفته ظرف یک هفته توانسته ایم مجوز بانک مرکزی را جهت پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مجدد علاوه بر ۷۵۰ میلیارد تومان تعهد قبلی از بانک ملی به پروژه راه آهن اردبیل اخذ کنیم.

بهنام جو بیان کرد: این تعهد در بانک مرکزی به تصویب رسید ه و همچنین هیات عامل بانک ملی هم این مصوبه را در خصوص پرداخت انجام داده است.

او گفت: به دنبال آن تا پایان سال ۲۵۰ میلیارد تومان از الباقی ۴۰۰ میلیارد تومان تعهد بانک ملی و ۱۵۰ تومان از بودجه عمومی دولت نیز به پروژه راه آهن اردبیل تزریق می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی و با عمل به تعهدات، دغدغه ای از این بابت نخواهیم داشت.

استاندار اردبیل به هماهنگی های انجام گرفته در راستای جذب تسهیلات به کارخانه کریستال توسط بانک ملی ، مقرر شد این اقدام نیز در جلسه هیات عامل و تسریع شود.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.