به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلوههای فداکاری آموزگاران، به ویژه در مناطق کمتربرخوردار یا برای دانشآموزانی که بیش از دیگران به کمک نیازمندند، از اسفندماه که مدارس تعطیل شد، بیش از گذشته نمود یافت و تا امروز هر زمان که دانشآموزی نیازمند وجود داشته باشد، همچنان ادامه مییابد.
از آن هنگام که مدارس با شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد، بودند بسیاری از دانشآموزانی که به دلیل تنگناهای مالی یا مشکلات زیرساختی محل زندگیشان نتوانستند بهصورت غیرحضوری از آموزش بهرهمند شوند.
در فارس مدارس عشایری خلوت در مناطق کمجمعیت در چادر یا در فضای باز، با حضور تنها یک معلم برای دو دانشآموز برگزار میشد یا جلوهای دیگر، تدریس معلمی به دانشآموزان افغانستانیاش بود که بیم آن میرفت از تحصیل بازبمانند.
در تازهترین نمایی که از این فداکاریهای معلمی بازتاب یافته است، معلمی را میبینیم که با وجود شکستی پایش در روزهای کرونایی برای تعلیم دانشآموزان همچنان در مدرسه حضور مییابد؛ آن هم نه مدرسهای عادی.
دانشآموزان دبستان با نیازهای ویژه باغچهبان، شهدای منطقه کوهمرهنودان شهرستان کازرون استان فارس، بخت آن را دارند که معلمی مهربان داشته باشند و از او مسئولیتپذیری و محبت بیاموزند.
در مدرسه باغچهبان کازرون، تعداد دانشآموزان کم است و سید حبیبالله موسوی، هم مدیر و هم معلم ۸ دانشآموز است.
حدود یک ماه است که پای آقای موسوی از ناحیه پاشنه شکسته؛ اما مسئولان آموزش و پرورش فارس عنوان کردند که او حتی حاضر نشده از مرخصی استعلاجی استفاده کند.
این معلم، افزون بر آموزش غیرحضوری به دانشآموزانش، به سه نفر از آنها که درگیر مشکل یادگیری هستند به صورت حضوری آموزش میدهد.
اقدام این معلم، تنها جلوهای از جهادی است که آموزگاران سراسر کشور در حال انجام آن هستند تا چراغ دانایی در این سرزمین خاموش نشود.
انتهای پیام/ب