رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دامغان از پایان اجرای عملیات آبخیزداری احداث بندهای خاکی در حوزه آبخیز کوه زر شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دامغان گفت: با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات ناشی از سیل به مناطق مسکونی و کشاورزی، کاهش فرسایش و رسوب و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و چشمه‌ها تعداد چهار دستگاه بند خاکی در بالا دست روستا‌های کوه زر، سلم آباد، توچاهی و کوشاهی با حجم بالغ بر ۳۸ هزار متر مکعب احداث گردید.

او افزود: احداث این بند خاکی با مبلغی حدود ۱۳ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و توسط پیمانکار بخش خصوصی اجرا گردیده است.

عباسی راد خاطر نشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از خطرات ناشی از سیل تاثیر فراوانی بر افزایش منابع آبی منطقه خواهد داشت و موجب سرسبزی و رونق اقتصادی منطقه کوه زر که از مناطق دارای مشکل کم آبی شهرستان بوده خواهد شد.

او در پایان ضمن اشاره به اهمیت آبخیزداری در حفظ منابع آب و خاک افزود: بند‌های خاکی احداث شده توان آبگیری ۱۲۰ هزار متر مکعب رواناب را خواهد داشت.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار