معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد رستمی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه در ۲ حوزه نظم و نثر شامل کتاب و رساله‌های دکتری برگزار خواهد شد.

رستمی افزود: این جشنواره به میزبانی قزوین در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده‌یاد استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی و با هدف ارتقای زبان فارسی و تقدیر از پدید آورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی است.

او اضافه کرد: جشنواره نشان ملی دبیرسیاقی به صورت سالانه برگزار خواهد شد و به بهترین کتاب و یا رساله دکتری که در حوزه تصحیح متون نظم و نثر در کشور تولید شده باشد و به برترین آثار تصحیح متون فارسی رساله نشان دبیر سیاقی و جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

رستمی با بیان اینکه نشان ملی دبیر سیاقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شده است، افزود: فراخوان نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی بعد از جلسات کارشناسی متعددی که با اعضای هیات علمی برگزار گردیده نهایی شده و بزودی منتشر می‌شود و مهلت آثار تا ۱۰ بهمن ماه ۹۹ پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این جشنواره با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۶۹۱۳۹۲و ۳۳۶۹۱۴۰۴ تماس بگیرند.

استاد دبیرسیاقی نزدیک به ۸۰ متن ادبی و تاریخی را تصحیح و منتشر کرده است، که از میان آن‌ها می‌توان به "شاهنامه فردوسی"، "دیوان منوچهری"، "نزهه‌القلوب"، "فرهنگ سُروری و سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه" و تصحیح لغت فرس اسدی طوسی اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار