مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۴ هزار و ۴۲۹ نفر توسط جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر این استان در قالب طرح «آمران سلامت» آموزش‌های پیشگیری از ویروس کرونا را فرا گرفتند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه طرح «آمران سلامت» از پنجم تا ۱۵ آبان در قالب ۶۰ پایگاه در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان درحال اجراست، اظهارداشت: تاکنون ۱۹ هزار و ۳۹۲ عدد ماسک و ۱۶۵ لیتر مواد ضد عفونی کننده توسط نیرو‌های داوطلب این جمعیت بین مردم استان توزیع شده است.

او  ادامه داد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ترمینال‌های مسافرتی، میادین اصلی شهرها، حضور در بوستان‌ها و بانک‌ها آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰نفر از اعضای فعال و آموزش دیده در قالب ۶۰ تیم سه نفره در ۶۰ پایگاه ثابت و سیار و همچنین با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال در سطح استان با تجهیزات حفاظتی بهداشتی شهروندان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق کردند.

او  با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور بیان کرد: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با این بیماری، ارائه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

میربهاء الدین اظهارداشت: در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب طرحی با عنوان «آمران سلامت» برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا در جمعیت هلال احمر پایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار