پایگاه خبری هیل از خروج رسمی آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، آمریکا امروز به طور رسمی از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شد. این عقب نشینی که دقیقاً یک سال پیش با نامه دونالد ترامپ، آغاز شده است، وعده نادیده گرفته شده از سوی رئیس جمهور آمریکاست که این کشور را به عنوان تنها کشوری که از توافقنامه آب و هوایی مهم پاریس خارج شده، می‌شناساند.

ترامپ در سخنرانی خود در ژوئن ۲۰۱۷ در این باره گفت: توافقنامه آب و هوایی پاریس به سادگی آخرین نمونه از عملکرد واشنگتن برای دستیابی به توافق‌نامه‌ای است که آمریکا را به خاطر سود انحصاری سایر کشور‌ها متضرر کرده و از دستمزد کارگران آمریکایی کاسته و توان مالی متولیان مالیاتی را برای جذب هزینه از دست رفته کم کرده است.

در حالی که این اقدام توسط بسیاری از محافل جمهوری خواه جشن گرفته شد، دموکرات‌ها و دوستداران محیط زیست از پیامد‌های خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس و اقتصاد آمریکا ابراز تاسف کردند.

اتحادیه دانشمندان ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم، در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم برای خروج از توافق پاریس، آمریکا را به دلیل سرپیچی از واقعیت‌های علمی در سطح جهانی منزوی می‌کند و باعث آسیب واقعی به مردم، کره زمین و اقتصاد می‌شود. با این حال نزدیک به ۲۰۰ کشور دیگر جهان در تحقق اهداف توافقنامه به پیشروی کامل ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است تاکنون آمریکا بزرگترین انتشار دهنده گاز کربن حاصل از سوخت‌های فسیلی و بزرگترین منبع انتشار تجمعی بوده است.

این در حالی است که جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات، در توافق مجدد پاریس شرکت خواهد کرد، اقدامی که حداقل سه ماه زمان می‌برد. بایدن گفته است آمریکا را دوباره به توافقنامه پاریس و هدایت جهان در زمینه تغییر اقلیم باز می‌گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار