اسلامی گفت: چابهار با توجه به موقعیت مناسب و راهبردی باید قطب توسعه کشور تعریف و از ظرفیت‌های آن با تامین زیرساخت‌ها بیشتر استفاده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات ریل گذاری راه اهن چابهار- زاهدان اظهارداشت: پروژه‌های مهمی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کشور در حال اجراست و با توجه به وضعیت بد اقتصادی در سیستان وبلوچستان از سوی این وزارتخانه کار‌های خوبی انجام شده است.

او بیان کرد: براساس منابع و اعتباراتی که به سختی بدست می‌آید توانستیم توسعه ترانزیت در بندر و حمل و نقل را در چابهار ارتقا دهیم و هم‌اینک کشور‌های همجوار چشم به استفاده از این بندر راهبردی دارند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران در چهار راه استراتژیک واقع شده برای همین دشمنان چشم طمع به این کشور دارند.

او با اشاره به اینکه چابهار می‌تواند در مقیاس جهانی کار کند و سهم مهمی در توسعه اقتصادی ایفا کند افزود: در منطقه چابهار با توجه به موقعیت عالی آن شهر جدید تیس در دستور کار قرار گرفته و در جاسک نیز شهر مکران در حال ساخت است.

اسلامی تصریح کرد: در چابهار بنیاد مسکن در حال کار بوده و قرار است صد‌ها و هزاران مسکن ساخته شود و ساماندهی اصولی حاشیه نشینی این شهر را شاهد باشیم.

او گفت: اتصال ریل به بندر و شهر به منطقه آزاد چابهار موجب توسعه می‌شود و مطالعات خوبی در این زمینه انجام شده است.

زیرساخت‌های بندرچابهار آماده تخلیه وبارگیری هزاران تن کالاست

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: زیرساخت‌های بندرچابهار با توجه به وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته آماده تخلیه وبارگیری هزاران تن کالا است و می‌تواند توسعه محور شرق شود

محمد راستاد نیز در این مراسم اظهار داشت: بزودی ظرفیت بندر چابهار در فاز‌های بعدی ۳۰ میلیون تن می‌شود و این حجم ظرفیت نیازمند جاده‌های استاندارد، تکمیل ریل آهن و پسکرانه‌ها، امکانات و تجهزات حمل و نقل در طول مسیر است

او گفت: امروز شاهد تکمیل پروژه‌های مختلف و آغاز طرح‌های جدید در بندر چابهار هستیم که در مجموع حدود بیش از یکهزار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندرچابهار یکی از الگو‌های خوب در کشور است و شهر بندری این شهرستان نیازمند توسعه دسترسی راه‌هاست.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح و کلنگ زنی ۲۴ پروژه دریایی و بندی و آغاز ریل‌گذاری راه آهن چابهار - زاهدان امروز چهارشنبه وارد فرودگاه کنارک - چابهار شد.

وزیر راه وشهرسازی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه کنارک - چابهار مورد استقبال گرم استاندار سیستان وبلوچستان، مدیرعامل منطقه آزادچابهار، فرمانداران جنوب این استان و مسوولان محلی قرار گرفت.

اسلامی در این سفر ۱۳ پروژه دریایی و بندری با چهار هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال اعتبار را افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی با ۱۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال را آغاز خواهد کرد.

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار- زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، استاندار سیستان وبلوچستان و جمعی از مسوولان آغاز شد.

بازدید از پایانه مرزی و بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری، پتروشیمی، حاشیه نشینی شهر‌های کنارک، چابهار و دشتیاری و شرکت در نشستی با مدیران و مسولان جنوب سیستان وبلوچستان از جمله برنامه‌های سفر اسلامی به این استان است.

وزیر راه و شهرسازی در این سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان به منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های مختلف راه و شهرسازی به شهرستان‌های ایرانشهر، زاهدان و زابل سفر می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار