سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۴۲هزار و ۹۳۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا روز ۱۲ آبان در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، مریم کوشکی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: در مجموع از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا تاریخ اعلامی، ۲۰ هزار و ۷۲۹ نمونه به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده است.

کوشکی با بیان اینکه پاسخ ۱۱۸ هزار و ۳۱۶ نمونه توسط آزمایشگاه‌های لرستان اعلام شده است عنوان کرد: تعداد نمونه‌های مثبت کرونا در استان تاکنون ۴۲ هزار و ۹۳۸ مورد بوده است.

او تعداد نمونه‌های منفی کرونا در لرستان را ۷۵ هزار و ۳۷۴ مورد عنوان کرد و گفت: تا ۱۲ آبان ماه ۸۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست داده‌اند.

لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است، چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت‌های آن‌ها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

بر اساس تصمیم وزارت کشور از ساعت ۱۲ دوشنبه دوازدهم آبان تا پایان هفته جاری خروج خودرو‌های شخصی پلاک بومی از خرم‌آباد و ورود خودرو‌های شخصی پلاک غیربومی به این شهرستان ممنوع شده است و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفین بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

محدودیت‌های جدید و گسترده‌تر کرونا از امروز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز در خرم آباد مرکز استان اعمال شده است.

تا دهم آبان ماه ۴۱ هزار و ۹۷۵ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده و از این تعداد ۸۳۴ نفر جان باخته بودند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.