بر اساس گزارش ها، رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا در ۱۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،، شبکه «بی بی سی جهانی» گزارش داد میزان مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ۱۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین پایگاه خبری هیل گزارش داد بر اساس برآورد‌های اولیه، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بالاترین میزان مشارکت را از سال ۱۹۰۰ میلادی (۱۲۰ سال پیش) کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، «مایکل مک دونالد» استاد علوم سیاسی دانشگاه فلوریدا که این اطلاعات را مورد بررسی قرار داده، در سخنانی اعلام کرد ۱۶۰ میلیون نفر در انتخابات روز سه شنبه آمریکا رأی داده اند که میزان ۶۶.۹ درصد مشارکت را نشان می‌دهد.

شکسته شدن رکورد مشارکت در انتخابات آمریکا در یک قرن گذشته

او در ادامه اعلام کرد این میزان مشارکت بالاترین رقم در ۱۲۰ سال گذشته بوده است؛ به طوری که تنها در سال ۱۹۰۰ میلادی، با میزان مشارکت ۷۳.۷ درصد، آمار مشارکتی بالاترین از انتخابات امسال به ثبت رسیده بود.

او همچنین در حساب توییترش نوشت: این یک اشتباه نیست؛ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، بالاترین نرخ مشارکت را در ۱۲۰ سال گذشته به دست آورد.

این در حالی است که آرای کسب شده از سوی دو نامزد نیز در این انتخابات به نوعی تاریخی بود.

پایگاه خبری دیلی میل در خبری نوشت: بایدن با کسب بیش از ۷۰ میلیون رأی مردمی، رکورد هر نامزد دیگر ریاست جمهوری را در تاریخ آمریکا شکست؛ به طوری که به گفته این پایگاه، او با این رأی خود رکورد آرای مردمی اوباما را هم در سال ۲۰۰۸ شکست.

بایدن تا بدین لحظه بیش از ۷۲ میلیون و ۱۱۰ هزار رأی مردمی کسب کرده است. همچنین ترامپ نیز با کسب بیش از ۶۸ میلیون رأی مردمی، از رأی خود در سال ۲۰۱۶ که نتوانسته بود ۶۲.۵ میلیون را کسب کند، پیشی گرفته است.

البته آنچه نتیجه نهایی انتخابات را مشخص خواهد کرد، رسیدن به ۲۷۰ رأی مورد نیاز آرای الکترال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
بنظر شما این همه شرکت کننده مردمی در انتخابات نشان دهنده افول امریکاست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۳۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین :
ترامپ ملعون دروغگوی قمارباز فاسد فاسق ناجوانمرد بی وژدان جنایتکار تروریست خبیث نژادپرست دزد باجگیر بی عدالت بی حقوق بشر روانپریش سادیسمی شکنجه گر شیطان صفت نکبت بزرگ جهانیان برای همیشه همراه با دارو دسته های اراذل و اوباش منحوسش سفاکش به درک زباله دان تاریخ بشریت جهنم اسفل السافلین پیوست شدند و انداخته شدند .
والسلام و صلوات التماس دعا .
لبیک یا رسول الله ص .
آخرین اخبار