معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک هزار و ۱۶۱ جواز تاسیس واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۸۳ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال در استان فارس صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک هزار و ۱۶۱ جواز تاسیس در استان فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با افزایش ۳۶۷ واحد‌ی ۴۶ درصد رشد داشته است.

سید رضا ساداتی افزود: حجم سرمایه گذاری مورد نیاز این تعداد جواز تاسیس، رقمی معادل ۸۳ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال است که نشان می‌دهد حجم سرمایه گذاری‌ها نیز نسبت به مد ت مشابه پارسال، ۳۲ درصد رشد داشته است.

او، نتیجه عملیاتی شدن این حجم از سرمایه گذاری را ایجاد ۱۷ هزار و ۳۰۳ شغل مستقیم عنوان کرد و افزود: اگر این حجم از سرمایه گذاری عملیاتی شود اشتغال ایجاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد خواهد داشت و از ۱۱ هزار و ۸۸۹ اشتغال به ۱۷ هزار و ۳۰۳ شغل خواهد رسید.

ساداتی گفت: به صورت کلی در حال حاضر ۳ هزار و ۴۵۶ طرح سرمایه گذاری دارای جواز تاسیس در استان داریم که هر کدام درصد پیشرفت متفاوتی دارند؛ اما مجموع سرمایه گذاری این طرح‌ها ۷۰۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال است و می‌توانند ۶۹ هزار و ۸۸۰ شغل را ایجاد کنند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین چالش سرمایه گذاران نوسان نرخ ارز است که باعث شده میزان سرمایه ثابت برای راه اندازی یک واحد صنعتی حتی تا ۵ برابر افزایش یابد، همین هم کار را برای سرمایه گذاران بسیار دشوار کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.