مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از تحقق عملیات حفاری افقی و جهت دار در ۲۹ حلقه چاه در ۷ ماه امسال در مناطق نفت خیز کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی دقایقی مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات حفاری افقی و جهت دار در ۲۹ حلقه چاه در ۷ ماه امسال در مناطق نفت خیز کشور محقق شد و ۸ هزار و ۴ متر حفاری صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۷۳ متر مغزه گیری نیز صورت گرفته که ارزیابی و آنالیز آن در کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز بسیار مهم است، افزود: اجرای ۱۶۰ عملیات نمودارگیری، ۲۹۱ نمودارگیری از سیال حفاری و ۱۶۹ مورد عملیات چاه پیمایی و تکمیل چاه دیگر اقدامات براساس شرح وظایف تبیین شده به منظور ارائه خدمات جانبی فنی و تخصصی یکپارچه به چاه‌های در دست حفاری یا بهره برداری محسوب می‌شود.

دقایقی با اشاره به اینکه خدمات نمودارگیری درون چاهی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرده و خدمات نمودارگیری سطحی افزون بر ۲۰ سال قدمت دارد، اظهار کرد: نمودارگیری درون چاهی در حال حاضر با در اختیار داشتن یونیت‌های خشکی و دریایی، از قدیمی‌ترین واحد‌های تخصصی شرکت در ارائه این خدمات به شمار می‌رود.

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این مدیریت زیر مجموعه معاونت مدیرعامل شرکت در امور فنی و مهندسی است، ادامه داد: اخذ نمودار‌های تخصصی تولیدی، نمودار‌های استاندارد (CBL/VDL, CDR, Full Set, ..)، نمودار‌های تصویری ویژه (OBMI, XRMI, VSP, ..) و مشبک کاری در شرایط و سایز‌های مختلف از جمله فعالیت‌های واحد نمودارگیری درون چاهی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نمودارگیری سطحی نیز با داشتن حدود ۵۰ یونیت نسبت به مانیتورینگ و پایش عملیات حفاری به صورت برخط (On-Line) و ارسال آن به دفاتر مدیریت‌های ذیربط در شرکت و کارفرما‌ها اقدام می‌کند.

او ادامه داد: مدیریت خدمات ویژه با برخورداری از فناوری‌های روز صنعت حفاری و بالغ بر ۹۰۰ نفر متخصصان مجرب و کارآزموده در تخصص‌های مهندسی نفت، حفاری، زمین شناسی، الکترونیک و مکانیک است که عملیات حفاری جهت دار و افقی، مغزه گیری، گذر از جداره، مشبک کاری، نمودارگیری درون چاهی، نمودارگیری سطحی، چاه پیمایی، تکمیل چاه و نصب ادوات سرچاهی را در مناطق عملیاتی نفت خیز در خشکی و دریا ارائه می‌دهد.

دقایقی اظهار کرد: این خدمات با کاربست تجهیزات خاص تخصصی با فناوری‌های روز آمد در زمان حاضر به شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز اروندان، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.