کریم همتی از تحویل ۱۷۵ محموله کمک‌های بین المللی به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: با اختصاص ۵۵۰ میلیارد اعتبار، انبارهای جمعیت هلال احمر شارژ شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به کمک‌های خیرین در حوزه تأمین ماسک، تجهیزات حفاظت فردی و… یادآور شد: خیرین بیش از ۱۰۰ دستگاه ونتیلاتور در اختیار ما قرار دادند و همه انبارهایی که برای دپو اقلام نیاز بود در اختیار ستاد مرکزی کرونا قرار دادیم.

او خاطرنشان کرد: ۱۷۵ محموله بین المللی که به هلال احمر رسیده بود عیناً در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و بر توزیع آنها نظارت خوبی از سوی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت شد.

همتی با اشاره به ایجاد بیش از سه هزار خانه هلال در کشور گفت: کلید خانه های هلال احمر در دست داوطلبان است و در حال حاضر ۶۸ خانه هلال در استان لرستان راه اندازی شده است.

او در ادامه در تشریح اقدامات و خدمات این جمعیت در طرح «آمران سلامت» که در پی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورود و مشارکت جوانان و داوطلبان در بحث پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به اجرا درآمد، گفت: چهار هزار و ۳۰۰ پایگاه طرح آمران سلامت در سطح کشور برپا شد که کار آموزش و اهدا وسایل کمک شخصی توسط این پایگاه ها در بین مردم انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در طرح آمران سلامت که از روز پنجم آبان ماه آغاز شد و تا روز پانزدهم آبان ادامه داشت، بیش از ۱۳ هزار نفر از جوانان مشارکت کردند.

همتی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های ما در این سفر بحث  افتتاح آشیانه و  بالگرد که در سال گذشته شروع شده، است که با مساعدت استانداری در حال انجام است فردا به بهره برداری خواهد رسید.

او اظهار داشت : افتتاح بالگرد اختصاصی به استان لرستان هدیه سفر به استان لرستان است که تا امروز بالگرد به صورت مشترک با استان خوزستان مورد استفاده قرار می گرفت که فردا افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.